Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjonForrige revisjonNeste revisjon | Forrige revisjonNeste revisjonBegge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/09/06 10:34] – [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] ingrid_dale_bjordal | lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/09/06 11:19] – [Tabell] ingrid_dale_bjordal | ||
---|---|---|---|
Linje 261: | Linje 261: | ||
| ::: | | | ::: | | ||
| ::: | | | ::: | | ||
- | ^ Oppgavehåndtering og selvinnsikt ^ | + | ^ Oppgavehåndtering og selvinnsikt |
- | |• Er bevisst på og håndterer målkonflikter \\ | | + | | • Er bevisst på og håndterer målkonflikter \\ • Stiller på jobb uthvilt og i form \\ • Håndterer distraksjoner godt \\ • Sier nei/stopp for å begrense egen arbeidsbelastning \\ • Tar en timeout for å få oversikt når dette er påkrevet\\ • Rådfører seg med andre, bl.a. ved usikkerhet \\ • Ber om hjelp når det er behov \\ • Fornuftig bruk av pauser |
- | |• Stiller på jobb uthvilt og i form \\ | | + | | ::: | |
- | |• Håndterer distraksjoner godt \\ | | + | | ::: | |
- | |• Sier nei/stopp for å begrense egen arbeidsbelastning \\ | | + | | ::: | |
- | |• Tar en timeout for å få oversikt når dette er påkrevet\\ | + | | ::: | |
- | |• Rådfører seg med andre, bl.a. ved usikkerhet \\ | | + | | ::: | |
- | |• Ber om hjelp når det er behov \\ | | + | | ::: | |
- | |• Fornuftig bruk av pauser | | + | | ::: | |
+ | ^ Lederskap | ||
+ | | • Anvender rollens myndighet for å sikre at driften går som den skal \\ • Opprettholder en optimal autoritetsgradient \\ • Gir klart og tydelig uttrykk for bekymringer vedrørende sikkerhet \\ • Griper inn når det er “påkrevd” \\ • Stoler på seg selv og egne beslutninger \\ • Etterlever relevant regelverk og prosedyrer \\ • Gir klare og utvetydige instruksjoner | ||
+ | | ::: | | ||
+ | | ::: | | ||
+ | | ::: | | ||
+ | | ::: | | ||
+ | | ::: | | ||
+ | | ::: | ||