Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjonForrige revisjonNeste revisjon | Forrige revisjonNeste revisjonBegge sider neste revisjon |
lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_txp [2020/05/13 13:53] – [Tabell] ingrid_dale_bjordal | lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_txp [2020/05/14 16:23] – kristin_strand |
---|
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="122px,206px,394px"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="122px,206px,394px"}} |
| **Tema ** | **Delmål ** | **Kriterier (TXP skal…)** | **Opplærings**\\ **materiell (ORV,SJN osv.)** | | | **Tema ** | **Delmål ** | **Kriterier (TXP skal…)** | **Opplærings**\\ **materiell (ORV,SJN osv.)** | |
| Lokale forhold for stasjon og strekning | Gjøre rede for lokale forhold knyttet til stasjon/skifte-tomt/drifts-banegård | **Trafikkstyring** \\ Gjøre rede for hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling:\\ | | | | Lokale forhold for stasjon og strekning | Gjøre rede for lokale forhold knyttet til stasjon/skiftetomt/\\ driftsbanegård\\ | **Trafikkstyring**\\ Gjøre rede for hvilke \\togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: \\ \\ Det kan være midlertidige restriksjoner for trafikkstyring for hver rutetermin\\ -Gjennomgang av aktuelle restriksjoner\\ -Maks toglengde for ekstratog er 600 meter\\ -Det er mulig å kjøre ekstratog i annet innstilt togs rute dersom toglengde avklares med togekspeditør \\ \\ **Sidespor underlagt Kongsvinger stasjon** \\ -Solørbanen\\ - Roverud sidespor km 109.30. Sikret med A-lås \\ \\ **Befaring** \\ -Stasjonsområdet\\ -Plattformer\\ - Signaler\\ -Personovergang\\ -S-låser, sporsperrerog lokalomstillere\\ -KL brytere\\ - Sporveksler og spesifikt sporveksel 49\\ -Sveiver til sporveksler (sveivskap ved sporveksel 49)\\ -Stasjonering av arbeidsmaskiner\\ -Hensettingsspor og eventuelt stengte spor\\ -Lokstall\\ -Varmeposter 1000V\\ -Norsenga tømmerterminal\\ -Planovergang med betjeningsskap:\\ - Kongsvinger omformerstasjon\\ \\ **Grensesnitt** \\ -Kongsvinger grenser til Solørbanen som er strekning med togmelding, og Kongsvingerbanen som er strekning med fjernstyring\\ \\ **Andre oppgaver for txp Kongsvinger:**\\ Forklare og eventuelt demonstrere:\\ -Betjening av høyttaleranlegg\\ -Registrering i TIOS/TPR og FIDO\\ -Gjennomgang av togordning\\ -Vendingslister\\ -Erkjennelse og fordeling av sirkulærer\\ -Gjennomgang av aktuelle særbestemmelser\\ -Håndtering av alarmer\\ -Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner \\ \\ Rutiner som gjelder venterom:\\ -Tidslås på dører\\ -Vektertjeneste, nummer hos TXP \\ \\ -Kunne tilkalle nødvendig personell ved problemer\\ -Kameraovervåkning\\ -Flaggregler\\ |
| | | | | | |
| | SJN | |Lokale sikringsanlegg |Forklare og demonstrere bruk |**Betjening av skjermbasert stillerapparat:** \\ Forklare og eventuelt demonstrere betjening av skjermbasert stillerapparatet herunder:\\ -Signalstilling:\\ -Dvergsignaler\\ -Hovedsignaler\\- Betjening av sporveksler og sporsperrer\\ -Sperring av sporveksler, sporfelt og togspor\\ -S-låser og lokalomstillere herunder frigiving for lokal skifting\\ -Sporvekselvarme\\ \\ Betjening av knapper for:\\ -KTP\\ -Varselfelt\\ -Signalstopp\\ -Signalstopp\\ \\ -Betjening av bomanlegget ved Kongsvinger omformerstasjon planovergang\\ -A-lås Solørbanen, frigis bare fra Kongsvinger\\ -Husk å foreta A-signal etter frigivningen er tatt tilbake\\ -Hovedbryter mellom pc 1 og pc 2\\ -Utførelse av ulike kryssinger\\ \\ Det er en egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon i ORV for sikringsanlegget som skal benyttes under opplæringen.\\ \\ ** Avhengigheter i henhold til forriglingstabell** \\ -Huske hvilke togveier og skifteveier som kan stilles samtidig, og andre kombinasjoner som er avhengig av hverandre. Under er det satt opp punkter som skal huskes:\\ -Innkjørtogveier\\- Utkjørtogveier\\ -Innkjør/utkjørtogveier\\ -Skifteveier\\ -Skifteveier/togveier\\ -Sporveksler og sporsperrer/skifte og hovedtogvei\\ -Belegg/hovedtogvei\\ -Sporveksler og sporsperrer ute av kontroll/togveier\\ \\ **Feil på skjermbasert stillerapparat:** \\ -Signal som ikke kan vise kjørsignal\\ -Signaler som ikke har tidsutløst\\ -Håndtering av jordfeil\\ \\ Feil ved veisikringsanlegg herunder:\\ -Veibommer som ikke går opp\\ -Veibommer som ikke går ned\\ \\ **Norsenga tømmerterminal:** \\ -Spor 18 /20 kjøres inn over sporveksel 18/35\\ -Sporveksel 18/35 går automatisk tilbake i + når feltet er fritt\\ -Spor 21/22 Høyre og venstre. Venstre er nærmest elva\\ -Det kan ikke kjøres tog i spor 3, 4 og 5 når det skiftes inn og ut fra tømmerterminalen spor 21 eller spor 22\\ \\ ** Særskilte rutiner og spesialiteter:** \\ -Ingen forsignal for utkjørhovedsignalene, ref. SJN\\ -Ved deling og skjøting av togsett brukes spor 4 på grunn av lengre rettlinje\\ -Ved oppkjørt sporveksel 49, kan sporvekselen ikke passeres før den er kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet\\ -Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref SJN 1.5.5.5\\ \\ Togsett (ikke klatrevennlig) kan hensettes/parkeres under spenningsførende KL uten vakthold i følgende spor ref. SJN:\\ -Hensette: «nysporet», spor 11-13 og spor 16\\ -Parkere: Spor 1-6\\ -I spor 16 er det plass til to type 74/75 togsett\\ \\ **Solørbanen** \\ -Det er 545 meter med kontaktledning i sporfelt D\\ -Det kan stå materiell i sporfelt D ved inn/utkjøring fra Åbogen (retning Sverige)\\ \\ **Skifting** \\ -Gjennomgang av praksis og rutiner\\ \\ Ved frigivning av lokal skifting II og III:\\ -Sporveksel 22/29 må ligge i pluss \\ \\Frigi lokal skifting toppen:\\ -IV: Sporveksel 2/49 og sporveksel 51 må ligge i pluss\\ -V: Sporveksel 51 må ligge i pluss\\ -VI: Sporveksel 51 må ligge i pluss, trykk på lokal VI vent til du får gul ramme rundt lokal IV, V og VI Etter dette trykk -på lokal V \\ \\ -Det kan ikke kjøres tog i spor 3, 4 og 5 når det skiftes inn og ut fra tømmerterminalen spor 21 eller spor 22 \\ -Ved skifting av arbeidsmaskin til/fra Dunderdalen S-lås 1. Husk å legge bommen\\ -Hensetting generelt (ikke under spenningsførende KL)\\ -Hensetting av Vy sett, kjøres på skiftevei til/fra spor 1 eller 4 og tilbake bak R38 \\ -Der er det usikret område og fører skifter seg inn til det sporet txp har informert om. Txp sjekker vendingsliste\\ | SJN | |
| |