~~SLIDESHOW~~ ====== EIM Chairs and Speaking meeting ====== Laget av: JCS 26.09.18 ===== INF WG ===== * Ønsker økt samarbeid med RST og WG for harmonisering av krav * Egen trafikklasse for militære transporter * "Route compability" * Kompabilitskrav for tog er beskrevet i appendiks D2 i OPE TSI * Innenfor parametere -> OK * Utenfor parametere -> spesiell vurdering * Krever økt samarbeid med >RST, ERTMS, NOI og OPE ===== SAF WG ===== Spørsmål til ERA: * Er CSM kun tatt inn SRT? * Også inne i CCS * Vurdert bruk av sikkerhetsstandard? * Noe man ser på. Bane NOR har lovfestet bruk av EN 50126 * Samarbeid SAF og SRT? * Ikke per nå, men kan ses på ===== SRT WG ===== * Hvordan endre krav til kabel i tunnel? * Krav ble fjernet da ERA manglet kost/nytte-analyse ===== SEC WG ===== * Knytning mellom PRIME/cybersecurity og EIM WG? * "ikke mye" * Dokumentasjon om security? * noe om kobbertyveri, antiterror og cybersecurity * vanskelig å dele informasjon ===== ENE WG ===== * Revidere grunnleggende parametere? * Forsøke å bevare parametere som de er * Diskuteres batteritog? * Diskuterer hybridtog ===== RST WG ===== * 30 nye parametere til RINF - er det enighet rundt disse? * noen åpne punkter og noen forslag om ytterligere parametere * Diskusjon om ECM (entity og charge of maintenance)? * Ingen ===== NOI WG ===== * Diskutert andre støydempende tiltak enn komposittbremser? * Oppgradere vogner, rullestøy er primærproblemet, ikke bremsestøy ===== TAP-TAF WG ===== * Kommunikasjonssikkerhet? * håndteres utenom TSI. Kommunikasjon er SIL 0 * Vanskelig å tilfredsstille TAF-TAP for små foretak * ser på IT-løsning som kan benyttes mot lisens ===== RINF WG ===== * Bruk av RINF for rutekompabilitetssjekk? * RINF er ikke egnet. Ble ikke bygget for dette. ===== ERTMS WG ===== * Hvilke parametere er nødvendig i RINF? * Arbeidet pågår fremdeles * Inkluderer dette arbeidet EMC-problematikk? * ... ~~SLIDESHOW~~