EIM Chairs and Speaking meeting
Laget av: JCS 26.09.18
INF WG
Ønsker økt samarbeid med RST og WG for harmonisering av krav
Egen trafikklasse for militære transporter
«Route compability»
Kompabilitskrav for tog er beskrevet i appendiks D2 i OPE TSI
Innenfor parametere → OK
Utenfor parametere → spesiell vurdering
Krever økt samarbeid med >RST, ERTMS, NOI og OPE
SAF WG
Spørsmål til ERA:
Er CSM kun tatt inn SRT?
Også inne i CCS
Vurdert bruk av sikkerhetsstandard?
Noe man ser på. Bane NOR har lovfestet bruk av EN 50126
Samarbeid SAF og SRT?
Ikke per nå, men kan ses på
SRT WG
Hvordan endre krav til kabel i tunnel?
Krav ble fjernet da ERA manglet kost/nytte-analyse
SEC WG
Knytning mellom PRIME/cybersecurity og EIM WG?
«ikke mye»
Dokumentasjon om security?
noe om kobbertyveri, antiterror og cybersecurity
vanskelig å dele informasjon
ENE WG
Revidere grunnleggende parametere?
Forsøke å bevare parametere som de er
Diskuteres batteritog?
Diskuterer hybridtog
RST WG
30 nye parametere til RINF - er det enighet rundt disse?
noen åpne punkter og noen forslag om ytterligere parametere
Diskusjon om ECM (entity og charge of maintenance)?
Ingen
NOI WG
Diskutert andre støydempende tiltak enn komposittbremser?
Oppgradere vogner, rullestøy er primærproblemet, ikke bremsestøy
TAP-TAF WG
Kommunikasjonssikkerhet?
håndteres utenom TSI. Kommunikasjon er SIL 0
Vanskelig å tilfredsstille TAF-TAP for små foretak
ser på IT-løsning som kan benyttes mot lisens
RINF WG
Bruk av RINF for rutekompabilitetssjekk?
RINF er ikke egnet. Ble ikke bygget for dette.
ERTMS WG
Hvilke parametere er nødvendig i RINF?
Arbeidet pågår fremdeles
Inkluderer dette arbeidet EMC-problematikk?
…