lp_tr:reviderte_planer:laereplan_for_lokal_opplaering_av_toginformator

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
lp_tr:reviderte_planer:laereplan_for_lokal_opplaering_av_toginformator [2021/05/10 15:28]
chrane
lp_tr:reviderte_planer:laereplan_for_lokal_opplaering_av_toginformator [2023/01/05 11:12] (nåværende versjon)
Linje 57: Linje 57:
 Prøver og eksamener blir vurdert etter bestått eller ikke bestått. Prøver og eksamener blir vurdert etter bestått eller ikke bestått.
  
-==== Bestått ====+=== Bestått ===
 Kandidaten viser tilstrekkelig helhetsoversikt og nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. Kandidaten viser tilstrekkelig helhetsoversikt og nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene.
  
-==== Ikke bestått ==== +=== Ikke bestått === 
-Kandidaten viser manglende helhetsoversikt og har ikke nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. +Kandidaten viser manglende helhetsoversikt og har ikke nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene.\\
 Instruktør melder toginformatører under opplæring opp til kontrollprøve når kandidaten er vurdert til å være kvalifisert til å bestå. Instruktør melder toginformatører under opplæring opp til kontrollprøve når kandidaten er vurdert til å være kvalifisert til å bestå.
  
Linje 69: Linje 68:
 Kontrollprøven består av en praktisk prøve som skal avdekke om kandidaten mestrer avvikshåndtering i kundeinformasjonssystemet.\\ Kontrollprøven består av en praktisk prøve som skal avdekke om kandidaten mestrer avvikshåndtering i kundeinformasjonssystemet.\\
 Etter den praktiske prøven skal kandidaten gjennom en muntlig, teoretisk prøve som skal avdekke om kandidaten har kunnskap om jernbanetekniske begreper, kundeinformasjonssystemet, strekninger og sikker kundeinformasjon.\\ Etter den praktiske prøven skal kandidaten gjennom en muntlig, teoretisk prøve som skal avdekke om kandidaten har kunnskap om jernbanetekniske begreper, kundeinformasjonssystemet, strekninger og sikker kundeinformasjon.\\
-Dersom kandidaten ikke består Kontrollprøven, er det anledning til å gå opp til ny Kontrollprøve en gang til. Kandidaten kan avlegge en ny Kontrollprøve tidligst 1 uke etter første forsøk, og kandidaten vil få veiledning i denne perioden.\\+Dersom kandidaten ikke består Kontrollprøven, er det anledning til å gå opp til ny Kontrollprøve en gang til. Kandidaten kan avlegge en ny Kontrollprøve tidligst 1 uke etter første forsøk, og kandidaten vil få veiledning i denne perioden.\\ \\
 Får kandidaten ikke bestått på andre gangs eksamen også, har studenten strøket og opplæringen som toginformatør avsluttes. Får kandidaten ikke bestått på andre gangs eksamen også, har studenten strøket og opplæringen som toginformatør avsluttes.
  
-==== Klage på Kontrollprøve ====+=== Klage på Kontrollprøve ===
 Kandidaten kan be om en begrunnelse for resultatet på Kontrollprøven. Kandidaten må legge frem kravet om begrunnelse for sensor umiddelbart etter at resultatet av Kontrollprøven er meddelt.\\ Kandidaten kan be om en begrunnelse for resultatet på Kontrollprøven. Kandidaten må legge frem kravet om begrunnelse for sensor umiddelbart etter at resultatet av Kontrollprøven er meddelt.\\
 Sensor skal i begrunnelsen gjøre rede for de generelle prinsipper som er lagt til grunn for bedømmelsen av kandidatens prestasjon. Er det gitt skriftlige retningslinjer (sensorveiledning) for bedømmelsen, skal kandidaten få tilgang til disse.\\ Sensor skal i begrunnelsen gjøre rede for de generelle prinsipper som er lagt til grunn for bedømmelsen av kandidatens prestasjon. Er det gitt skriftlige retningslinjer (sensorveiledning) for bedømmelsen, skal kandidaten få tilgang til disse.\\
 Kandidaten sender klagen til fagansvarlig for opplæring ved Kunde- og trafikkinformasjon. Frist for å sende klagen er 10 virkedager etter mottatt eksamensresultat eller 10 virkedager etter mottatt begrunnelse.\\ Kandidaten sender klagen til fagansvarlig for opplæring ved Kunde- og trafikkinformasjon. Frist for å sende klagen er 10 virkedager etter mottatt eksamensresultat eller 10 virkedager etter mottatt begrunnelse.\\
 Klagen vil bli vurdert av en klagenemnd bestående av fagansvarlig for opplæring ved Kunde- og trafikkinformasjon og leder ved aktuell trafikkstyringssentral.\\ Klagen vil bli vurdert av en klagenemnd bestående av fagansvarlig for opplæring ved Kunde- og trafikkinformasjon og leder ved aktuell trafikkstyringssentral.\\
-Ved klage på Kontrollprøve innhenter klagenemnda opplysninger fra sensor og vurderer klagen. Dersom kandidaten får medhold i klagen, skal eksamensresultatet bli annullert og kandidaten har rett til å avlegge ny Kontrollprøve. Dersom kandidaten avlegger ny Kontrollprøve, skal en ny sensor vurdere kandidaten.+Ved klage på Kontrollprøve innhenter klagenemnda opplysninger fra sensor og vurderer klagen. \\ Dersom kandidaten får medhold i klagen, skal eksamensresultatet bli annullert og kandidaten har rett til å avlegge ny Kontrollprøve. Dersom kandidaten avlegger ny Kontrollprøve, skal en ny sensor vurdere kandidaten.
  
 ==== Godkjenning av Læreplan ==== ==== Godkjenning av Læreplan ====
lp_tr/reviderte_planer/laereplan_for_lokal_opplaering_av_toginformator.1620653288.txt.gz · Sist endret: 2021/05/10 15:28 av chrane