Hopp til innhold
Brukerverktøy
Admin
Logg inn
Nettstedverktøy
Søk
Verktøy
Vis kildekode
Historikk
Legg til i bok
Eksporter til PDF
Tilbakelenker
Siste endringer
Mediefiler
Indeks
Logg inn
>
Siste endringer
Mediefiler
Indeks
Læreplaner
Læreplaner for banefag
Læreplaner for beredskapsfag
Læreplaner for elsikkerhet
Læreplaner for elektrofag
Læreplaner for signalfag
Læreplaner for teknisk dokumentasjon
Læreplaner for operative i trafikk
Læreplaner for trafikkstyring
Læreplaner for trafikksikkerhetsfag
Andre læreplaner
Retningslinjer
Søk dispensasjon
Annet
Til godkjenning
Om wikien
Sluttkontrollørportal
Spor:
•
EIM Chairs and Speaking meeting
presentasjoner:eim_meets_era_100918
Bokskaper
Legg til denne siden til boken
Bokskaper
Fjern denne siden fra boken
Vis, endre bok(
0
side/r)
Hjelp
Innholdsfortegnelse
EIM Chairs and Speaking meeting
INF WG
SAF WG
SRT WG
SEC WG
ENE WG
RST WG
NOI WG
TAP-TAF WG
RINF WG
ERTMS WG
EIM Chairs and Speaking meeting
Laget av: JCS 26.09.18
INF WG
Ønsker økt samarbeid med RST og WG for harmonisering av krav
Egen trafikklasse for militære transporter
«Route compability»
Kompabilitskrav for tog er beskrevet i appendiks D2 i OPE TSI
Innenfor parametere → OK
Utenfor parametere → spesiell vurdering
Krever økt samarbeid med >RST, ERTMS, NOI og OPE
SAF WG
Spørsmål til ERA:
Er CSM kun tatt inn SRT?
Også inne i CCS
Vurdert bruk av sikkerhetsstandard?
Noe man ser på. Bane NOR har lovfestet bruk av EN 50126
Samarbeid SAF og SRT?
Ikke per nå, men kan ses på
SRT WG
Hvordan endre krav til kabel i tunnel?
Krav ble fjernet da ERA manglet kost/nytte-analyse
SEC WG
Knytning mellom PRIME/cybersecurity og EIM WG?
«ikke mye»
Dokumentasjon om security?
noe om kobbertyveri, antiterror og cybersecurity
vanskelig å dele informasjon
ENE WG
Revidere grunnleggende parametere?
Forsøke å bevare parametere som de er
Diskuteres batteritog?
Diskuterer hybridtog
RST WG
30 nye parametere til RINF - er det enighet rundt disse?
noen åpne punkter og noen forslag om ytterligere parametere
Diskusjon om ECM (entity og charge of maintenance)?
Ingen
NOI WG
Diskutert andre støydempende tiltak enn komposittbremser?
Oppgradere vogner, rullestøy er primærproblemet, ikke bremsestøy
TAP-TAF WG
Kommunikasjonssikkerhet?
håndteres utenom TSI. Kommunikasjon er SIL 0
Vanskelig å tilfredsstille TAF-TAP for små foretak
ser på IT-løsning som kan benyttes mot lisens
RINF WG
Bruk av RINF for rutekompabilitetssjekk?
RINF er ikke egnet. Ble ikke bygget for dette.
ERTMS WG
Hvilke parametere er nødvendig i RINF?
Arbeidet pågår fremdeles
Inkluderer dette arbeidet EMC-problematikk?
…
presentasjoner/eim_meets_era_100918.txt
· Sist endret: 2023/01/05 11:12 av
127.0.0.1
Sideverktøy
Vis kildekode
Historikk
Tilbakelenker
Legg til i bok
Eksporter til PDF
Gi side nytt navn
Til toppen av siden