presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/06/09 09:38]
jcs [Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T]
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2023/01/05 11:12] (nåværende versjon)
Linje 23: Linje 23:
   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog
  
-===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU =====+===== Ansvarsområder for IM (Bane NOR) og RU =====
  
   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer
Linje 57: Linje 57:
     * leder elsikkerhet (LFS)     * leder elsikkerhet (LFS)
     * leder for frakobling (LFK)     * leder for frakobling (LFK)
-    * sikkerhetsvakt+    * hovedsikkerhetsvakt
  
 RU: RU:
Linje 127: Linje 127:
   * [[http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-TSI-Guide-Annex01-LOC%20PAS-v2.00_EN.pdf|TSI LOC&PAS - application guide]]   * [[http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-TSI-Guide-Annex01-LOC%20PAS-v2.00_EN.pdf|TSI LOC&PAS - application guide]]
   * [[http://www.dsb.no/Global/Veiledning%20til%20forskrift%20om%20brannforebygging%20-%20versjon%201%20-%2028.%20des%202015.pdf|Veiledning til forskrift om brannforebygging]]   * [[http://www.dsb.no/Global/Veiledning%20til%20forskrift%20om%20brannforebygging%20-%20versjon%201%20-%2028.%20des%202015.pdf|Veiledning til forskrift om brannforebygging]]
-  * [[http://www.dsb.no/Global/Publikasjoner/2006/Veiledning/veiljernbanetuneller.pdf|Veileder for saksbehandling ved brannsikring av jernbanetunneler]]+  * [[https://www.dsb.no/link/47d465ad477144e3aa1a4b9f61dd9673.aspx|Veileder for saksbehandling ved brannsikring av jernbanetunneler]]
   * Førers regelbok   * Førers regelbok
 ===== Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T ===== ===== Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T =====
  
-//Jernbaneverket eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Jernbaneverket som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.// +//Bane NOR eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Bane NOR som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.// 
-//Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakueringsrutiner er funksjonelle og med et +//Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Bane NOR gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakueringsrutiner er funksjonelle og med et 
-riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.//+riktig grensesnitt mellom Bane NOR som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.//
  
 ===== Brann i Gudvangtunnelen 5.8.2013 ===== ===== Brann i Gudvangtunnelen 5.8.2013 =====
presentasjoner/den_transeuropeiske_jernbane.1465457935.txt.gz · Sist endret: 2017/04/07 10:13 (ekstern redigering)