presentasjoner:eim_meets_era_100918

Dette er en gammel utgave av dokumentet!


View page as slide show

EIM Chairs and Speaking meeting

Laget av: JCS 26.09.18

INF WG

  • Ønsker økt samarbeid med RST og WG for harmonisering av krav
  • Kompabilitskrav er beskrevet i appendiks D2
    • Innenfor parametere → OK
    • Utenfor parametere → spesiell vurdering
    • Krever økt samarbeid med >RST, ERTMS, NOI og OPE

SAF WG

Spørsmål til ERA:

  • Er CSM kun tatt inn SRT?
    • Også inne i CCS
  • Vurdert bruk av sikkerhetsstandard?
    • Noe man ser på. Bane NOR har lovfestet bruk av EN 50126
  • Samarbeid SAF og SRT?
    • Ikke per nå, men kan ses på

SRT WG

  • Hvordan endre krav til kabel i tunnel?
    • Krav ble fjernet da ERA manglet kost/nytte-analyse

SEC WG

  • Knytning mellom PRIME/cybersecurity og EIM WG?
    • «ikke mye»
  • Dokumentasjon om security?
    • noe om kobbertyveri, antiterror og cybersecurity
    • vanskelig å dele informasjon

ENE WG

  • Revidere grunnleggende parametere?
    • Forsøke å bevare parametere som de er
  • Diskuteres batteritog?
    • Diskuterer hybridtog

RST WG

  • 30 nye parametere til RINF - er det enighet rundt disse?
    • noen åpne punkter og noen forslag om ytterligere parametere
  • Diskusjon om ECM (entity og charge of maintenance)?
    • Ingen

NOI WG

  • Diskutert andre støydempende tiltak enn komposittbremser?
    • Oppgradere vogner, rullestøy er primærproblemet, ikke bremsestøy

TAP-TAF WG

  • Kommunikasjonssikkerhet?
    • håndteres utenom TSI. Kommunikasjon er SIL 0
  • Vanskelig å tilfredsstille TAF-TAP for små foretak
    • ser på IT-løsning som kan benyttes mot lisens

RINF WG

  • Bruk av RINF for rutekompabilitetssjekk?
    • RINF er ikke egnet. Ble ikke bygget for dette.

ERTMS WG

  • Hvilke parametere er nødvendig i RINF?
    • Arbeidet pågår fremdeles
  • Inkluderer dette arbeidet EMC-problematikk?

View page as slide show

presentasjoner/eim_meets_era_100918.1538033071.txt.gz · Sist endret: 2018/09/27 09:24 av jcs