520 2019 Endringsartikkel 2247
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 2247 |
Forslagsdato | 28.01.2019 |
Forslagsstiller | Geir Svanø |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 520 Underbygning, prosjektering og bygging |
Kapittel | 4 |
Avsnitt | Nytt kapittel |
Forslagstekst | For høghastigheitsbaner fundamentert på blaut grunn kan det oppstå dynamisk forsterking av vibrasjonar når hastigheita nærmar seg ei kritisk grense. Dette blei erfart på Ledsgård etter bygging av X2000-bana mellom Gøteborg og Malmø. Det oppsto store dynamisk forsterking og bana måtte gå med redusert hastigheit inntil grunnforsterking var gjennomførd.
Det svenske Trafikverket har i TK Geo 13 tatt inn handreglar for å vurdere om det er fare for at slike vibrasjonar kan oppstå, i så fall må grundigare vurderingar gjennomførast, og TK Geo 13 gir generelle retningsliner for det. Jfr kap. 18 «Spårvibrationer» i denne referansen: https://www.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/teknik/Tekniska-dokument/Geoteknik/Gallande-dokument/ Bane NOR bør ta inn i sitt regelverk tilsvarande handreglar , og Trafikverkets reglar kan brukast som modell. |
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
2.2 A - tilgjengelighet
2.3 M - vedlikeholdbarhet
2.4 S - sikkerhet
2.5 L - levetid og kapasitet
2.6 Ø - økonomi
2.7 K - klima og miljø
2.8 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.9 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
4.2 Prosjekter
4.3 Infrastruktureier
4.4 Teknologi
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --