Forskjell mellom versjoner av «530 2012 Endringsartikkel 395»
[ukontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
(endret kategori) |
m (→Konklusjon) |
||
Linje 74: | Linje 74: | ||
Endringen gjennomføres | Endringen gjennomføres | ||
− | [[Kategori: | + | [[Kategori:Behandlede endringsartikler]] |
Nåværende revisjon fra 13. jan. 2013 kl. 23:53
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 395 |
Forslagsdato | 2012-07-04 10:59:19 |
Forslagsstiller | Stein Olav Lundgreen |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 530 |
Kapittel | kap.6 |
Avsnitt | avsnitt 2.2 |
Forslagstekst | Sporkonstruksjon 60 E1 på tresviller med e-clip er tatt fram, men mangler i regelverket. |
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
Pålitelighet påvirkes ikke av denne endringen
2.2 A - tilgjengelighet
Tilgjengelighet påvirkes ikke av denne endringen
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Vedlikeholdbarhet påvirkes ikke av endringen. Standard verktøy for Pandrol e-clip anvendes til denne sporkonstruksjonen
2.4 S - sikkerhet
Sikkerhet påvirkes ikke av denne endringen
2.5 L - levetid
Sporkonstruksjonen har lengre levetid enn tilsvarende sporkonstruksjon med betongsviller på steder med redusert ballasttykkelse
2.6 K - kapasitet
Kapasitet påvirkes ikke av denne endringen
2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.8 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
Sporkonstruksjonen muliggjør bruk av 60E1 skinner på kortere strekninger der konstruksjoner medfører begrensninger i ballasthøyde.
Sporkonstruksjonen beskrives under tabell 2, Sporkonstruksjoner som i spesielle tilfeller kan anvendes på kortere strekninger.
3.1 Klar for behandling i godkjenningsrådet
Ja
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
OK
4.2 Utbygging
ok
4.3 Bane
OK
4.4 Teknologi
OK
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres