Forskjell mellom versjoner av «531 2020 Endringsartikkel 2643»
[ukontrollert revisjon] | [ukontrollert revisjon] |
m (→Systemdefinisjon) |
m (→Vurdering av endringen) |
||
Linje 25: | Linje 25: | ||
= Vurdering av endringen = | = Vurdering av endringen = | ||
− | + | ||
== R - pålitelighet == | == R - pålitelighet == | ||
− | + | Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre pålitelighet. | |
+ | |||
== A - tilgjengelighet == | == A - tilgjengelighet == | ||
− | + | Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre tilgjengelighet. | |
+ | |||
== M - vedlikeholdbarhet == | == M - vedlikeholdbarhet == | ||
− | + | Endringen påvirker ikke vedlikeholdbarhet. | |
+ | |||
== S - sikkerhet == | == S - sikkerhet == | ||
− | + | Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre sikkerhet. | |
− | |||
== L - levetid og kapasitet == | == L - levetid og kapasitet == | ||
− | + | Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed lengre levetid. Kapasitet blir ikke påvirket av endringen. | |
− | |||
== Ø - økonomi == | == Ø - økonomi == | ||
− | + | Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed lavere driftskostnader. | |
+ | |||
== K - klima og miljø == | == K - klima og miljø == | ||
− | + | Endringen påvirker ikke klima eller miljø. | |
− | + | == Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | |
− | |||
== Høringskommentarer == | == Høringskommentarer == | ||
+ | |||
= Innstilling fra fagansvarlig = | = Innstilling fra fagansvarlig = | ||
= Behandling i godkjenningsrådet = | = Behandling i godkjenningsrådet = |
Revisjonen fra 4. aug. 2020 kl. 10:46
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 2643 |
Forslagsdato | 17.04.2020 |
Forslagsstiller | Frode Teigen |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 531 Overbygning, bygging |
Kapittel | Helsveist spor - vedlegg Standard for godkjenning av skinnesveisere |
Avsnitt | Gyldighetstid |
Forslagstekst | Innføre krav/rutiner til inndragning av autorisasjon/sveisebevis |
Referansedokumenter |
2 Systemdefinisjon
Vedlegget fastlegger prinsipper og rutiner som skal følges ved godkjenningsprøving av en sveiser eller sveiseoperatør som skal utføre påleggsveising og skjøtsveising av skinner, samt utføre nøytraliseringsarbeider i spor. Aktuell del av vedlegg hvor endring foreslås omhandler gyldighetstid for autorisasjon av sveisere.
3 Vurdering av endringen
3.1 R - pålitelighet
Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre pålitelighet.
3.2 A - tilgjengelighet
Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre tilgjengelighet.
3.3 M - vedlikeholdbarhet
Endringen påvirker ikke vedlikeholdbarhet.
3.4 S - sikkerhet
Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed bedre sikkerhet.
3.5 L - levetid og kapasitet
Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed lengre levetid. Kapasitet blir ikke påvirket av endringen.
3.6 Ø - økonomi
Endringen vil gjøre det enklere å sikre at sveisearbeid utøves av personell med tilstrekkelige ferdigheter, noe som vil medføre mindre sannsynlighet for sveisebrudd og dermed lavere driftskostnader.
3.7 K - klima og miljø
Endringen påvirker ikke klima eller miljø.
3.8 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
3.9 Høringskommentarer
4 Innstilling fra fagansvarlig
5 Behandling i godkjenningsrådet
5.1 Trafikk
5.2 Prosjekter
5.3 Infrastruktureier
5.4 Teknologi
5.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
Hjelpetekst: Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart!