Forskjell mellom versjoner av «532 2013 Endringsartikkel 508»
[ukontrollert revisjon] | [ukontrollert revisjon] |
m (Ny side: = Endringsinformasjon = {| class="wikitable" |- | EndringsID || 508 |- | Forslagsdato || 2013-01-02 14:11:56 |- | Forslagsstiller || Frode Teigen |- | Klassifisering || Kravendring |- | B...) |
m (→Vurdering av endringen) |
||
Linje 27: | Linje 27: | ||
== R - pålitelighet == | == R - pålitelighet == | ||
+ | Pålitelighet påvirkes ikke av endringen | ||
== A - tilgjengelighet == | == A - tilgjengelighet == | ||
+ | Tilgjengelighet påvirkes ikke av endringen | ||
== M - vedlikeholdbarhet == | == M - vedlikeholdbarhet == | ||
+ | Vedlikeholdbarhet påvirkes ikke av endringen | ||
== S - sikkerhet == | == S - sikkerhet == | ||
+ | Sikkerhet påvirkes ikke av endringen da vedlikeholdsgrense, tiltaksgrense og umiddelbar grense beholdes uendret | ||
== L - levetid == | == L - levetid == | ||
+ | Redusert sannsynlighet for høye konisitetsverdier gir mindre ustabil kjøring og dermed mindre sidekrefter og lengre levetider. | ||
== K - kapasitet == | == K - kapasitet == | ||
+ | Kapasitet påvirkes ikke av endringen | ||
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | == Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == |
Revisjonen fra 2. jan. 2013 kl. 14:36
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 508 |
Forslagsdato | 2013-01-02 14:11:56 |
Forslagsstiller | Frode Teigen |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 532 |
Kapittel | Sporjustering og stabilisering |
Avsnitt | Avvik i sporvidden |
Forslagstekst | Nye sviller er designet til å gi sporvidde = 1437 mm. Toleransekrav for sporvidde i nytt spor bør derfor endres til -0 mm / + 4 mm for K0, K1 og K2. |
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
Pålitelighet påvirkes ikke av endringen
2.2 A - tilgjengelighet
Tilgjengelighet påvirkes ikke av endringen
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Vedlikeholdbarhet påvirkes ikke av endringen
2.4 S - sikkerhet
Sikkerhet påvirkes ikke av endringen da vedlikeholdsgrense, tiltaksgrense og umiddelbar grense beholdes uendret
2.5 L - levetid
Redusert sannsynlighet for høye konisitetsverdier gir mindre ustabil kjøring og dermed mindre sidekrefter og lengre levetider.
2.6 K - kapasitet
Kapasitet påvirkes ikke av endringen
2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.8 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
4.2 Utbygging
4.3 Bane
4.4 Teknologi
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes