Forskjell mellom versjoner av «540 2013 Endringsartikkel 561»

[ukontrollert revisjon][ukontrollert revisjon]
(Behandlet i møte i godkjenningsrådet)
Linje 64: Linje 64:
 
OK
 
OK
 
== Utbygging ==
 
== Utbygging ==
 
+
OK
 
== Bane ==  
 
== Bane ==  
  
Linje 70: Linje 70:
  
 
== Teknologi ==
 
== Teknologi ==
 
+
OK
 
== Konklusjon ==
 
== Konklusjon ==
  
Endringen gjennomføres/forkastes
+
Endringen gjennomføres
  
[[Kategori:Endringsartikler til godkjenning]]
+
[[Kategori:Godkjente endringsartikler]]

Revisjonen fra 9. jan. 2014 kl. 10:38

1 Endringsinformasjon

EndringsID 561
Forslagsdato 2013-04-10 11:11:29
Forslagsstiller Frank Martinsen
Klassifisering Kravendring
Bok 540
Kapittel 4
Avsnitt 2
Forslagstekst Dagens innledende tekst lyder:

"Ved alle elektrifiserte baner skal det benyttes sugetransformatorer. Disse skal settes opp med 3-4 km innbyrdes avstand. Avstand mellom matepunkt og sugetransformator skal være halvparten av normal innbyrdes sugetransformatoravstand."

Det er et krav om at en skal gå over til AT-system, dette kravet står dermed i motsetning til det. Formuleringen bør dermed skrives om for å harmonere med resten av regelverket. Mitt forslag er å skrive:

a) Sugetransformator: Strekninger med sugetransformator skal ha begrensning av innbyrdes avstand.
    1. Utførelse: Sugetransformatorer skal settes opp med 3-4 km innbyrdes avstand.
    2. Utførelse: Avstanden mellom matepunkt og sugetransformator skal være halvparten (1,5-2 km) av innbyrdes avstand til sugetransformatorer.
Referansedokumenter

2 Vurdering av endringen

2.1 R - pålitelighet

Ingen endring

2.2 A - tilgjengelighet

Ingen endring

2.3 M - vedlikeholdbarhet

Ingen endring

2.4 S - sikkerhet

Ingen endring

2.5 L - levetid

Ingen endring

2.6 K - kapasitet

Ingen endring

2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

2.8 Høringskommentarer

3 Innstilling fra fagansvarlig

OK, gjør kravet samstemmig med krav stil til bygging av autotransformatorer.

4 Behandling i godkjenningsrådet

4.1 Trafikk

OK

4.2 Utbygging

OK

4.3 Bane

OK

4.4 Teknologi

OK

4.5 Konklusjon

Endringen gjennomføres