Forskjell mellom versjoner av «540 2013 Endringsartikkel 728»
[ukontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
(Endret kategori) |
|||
(2 mellomliggende revisjoner av en annen bruker er ikke vist) | |||
Linje 80: | Linje 80: | ||
OK, men er ikke dette dekket i relevante EN-standarder? | OK, men er ikke dette dekket i relevante EN-standarder? | ||
== Utbygging == | == Utbygging == | ||
+ | OK | ||
+ | == Bane == | ||
− | + | OK | |
== Teknologi == | == Teknologi == | ||
− | + | OK | |
== Konklusjon == | == Konklusjon == | ||
Endringen gjennomføres | Endringen gjennomføres | ||
− | [[Kategori: | + | [[Kategori:Behandlede endringsartikler]] |
<!-- Husk å endre kategori til "Endringsartikler til godkjenning" når forslaget er klart! --> | <!-- Husk å endre kategori til "Endringsartikler til godkjenning" når forslaget er klart! --> |
Nåværende revisjon fra 10. jan. 2014 kl. 13:35
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 728 |
Forslagsdato | 2013-12-10 09:32:51 |
Forslagsstiller | Frank Martinsen |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 540 |
Kapittel | 9 Autotransformatorsystem med seksjonert kontaktledning |
Avsnitt | 3 Autotransformator |
Forslagstekst | Krav a) som gjelder autotransformatorens teknsike egenskaper er i dag formulert slik:
a) Autotransformatorer skal tilfredsstille tekniske spesifikasjon utarbeidet av Jernbaneverket og Banverket. Det legges inn en egen henvisning til denne spesifikasjonen i en oversikt over tekniske spesifikasjoner høyere opp i boken om prosjektering av kontaktledning. Her synest det mer relevant å ramse opp noen viktige krav til autotransformatorene. Forslag til nye krav: a) Omsetning: Autotransformatorene skal gi en systemspenning på nominelt 30 kV
b) Frekvens: Autotransformatorene skal konstrueres for en frekvens på 16,7 Hz. c) Kortslutningsspenning: Autotransformatorene skal ha meget lav kortslutningsspenning.
d) Ytelse: Autotransformatorene bør ha en nominell ytelse på 5 MVA og ha nøytralpunkt som skal kunne belastes med hele merkeytelsen.
e) Tap: Autotransformatorene bør ha lave tomgangs- og belastningstap. |
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
Ingen påvirkning.
2.2 A - tilgjengelighet
Ingen påvirkning.
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Ingen påvirkning.
2.4 S - sikkerhet
Ingen påvirkning.
2.5 L - levetid
Ingen påvirkning.
2.6 K - kapasitet
Ingen påvirkning.
2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.8 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
OK, men følgende endringer må gjøres.
Krav til frekvens fjernes.
De andre punktene a - e lenkes i tillegg til teknisk spesifikasjon for autotransformator (Wiki) hvor verdiene er spesifisert.
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
OK, men er ikke dette dekket i relevante EN-standarder?
4.2 Utbygging
OK
4.3 Bane
OK
4.4 Teknologi
OK
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres