Forskjell mellom versjoner av «540 2013 Endringsartikkel 736»
[ukontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
(Endret kategori) |
|||
(2 mellomliggende revisjoner av en annen bruker er ikke vist) | |||
Linje 59: | Linje 59: | ||
== Trafikk == | == Trafikk == | ||
− | + | OK | |
== Utbygging == | == Utbygging == | ||
+ | OK, men begrepet ''mekanisk holdbart'' bør erstattes med et mer faglig korrekt uttrykk | ||
+ | == Bane == | ||
− | + | OK | |
== Teknologi == | == Teknologi == | ||
− | + | OK | |
== Konklusjon == | == Konklusjon == | ||
− | Endringen gjennomføres | + | Endringen gjennomføres |
− | [[Kategori: | + | [[Kategori:Behandlede endringsartikler]] |
<!-- Husk å endre kategori til "Endringsartikler til godkjenning" når forslaget er klart! --> | <!-- Husk å endre kategori til "Endringsartikler til godkjenning" når forslaget er klart! --> |
Nåværende revisjon fra 10. jan. 2014 kl. 13:57
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 736 |
Forslagsdato | 2013-12-10 10:35:42 |
Forslagsstiller | Frank Martinsen |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 540 |
Kapittel | 9 Autotransformatorsystem med seksjonert kontaktledning |
Avsnitt | 5 AT-system på dobbeltspor |
Forslagstekst | I kravformuleringene i dette avsnittet står det ikke noe om plassering av AT-ledere i tillfeller der det er flere enn to parallelle grupper av ledere. Dette vil være tilfelle ved mer enn to spor. På kompliserte stasjoner vil det være fornuftig å plassere AT-lederne næremst de sporene de tilhører. Om dette ikke presiseres kan det tenkes at alle AT-lederne settes sammen oppe på åket. Da kan dette gi problemer med å indentifisere hvilke ledere som tilhører hvilket spor. Følgende krav foreslåes:
f)AT-ledere i samsvar med aktuelt spor: På stasjoner med flere grupper av AT-lederne skal disse legges nærmest det sporet de tilhører. |
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
Ingen påvirkning.
2.2 A - tilgjengelighet
Ingen påvirkning.
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Noe bedre ved at frakobling av AT-ledere påvirker minst mulig av anlegget.
2.4 S - sikkerhet
Ingen påvirkning.
2.5 L - levetid
Ingen påvirkning.
2.6 K - kapasitet
Ingen påvirkning.
2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.8 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
OK, men teksten må endres til
f) AT-ledere i samsvar med aktuelt spor: AT-ledere over stasjoner skal plasseres slik at trafikk i nabospor påvirkes minst mulig ved vedlikeholdsarbeid som krever frakoblinger.
- Utførelse: På stasjoner med flere grupper av AT-lederne og der det er mekanisk holdbart skal disse legges nærmest det sporet de tilhører.
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
OK
4.2 Utbygging
OK, men begrepet mekanisk holdbart bør erstattes med et mer faglig korrekt uttrykk
4.3 Bane
OK
4.4 Teknologi
OK
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres