540 2013 Endringsartikkel 742

Revisjon per 22. jan. 2014 kl. 15:05 av Fm (diskusjon | bidrag) (Endret kategori)
(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)

1 Endringsinformasjon

EndringsID 742
Forslagsdato 2013-12-10 11:16:43
Forslagsstiller Frank Martinsen
Klassifisering Nytt krav
Bok 540
Kapittel 9 Autotransformatorsystem med seksjonert kontaktledning
Avsnitt 16 Forberedelse til AT-system
Forslagstekst I dag står det ikke noen om hvordan et kl-anlegg forberett for AT-system skal kunne driftes. Er det bygget som et AT-system kan det rent praktisk driftes som et BT-system ved at NL og PL kobles sammen og brukes som returleder. En slik formulerng trenges. Dermed foreslåes følgende nye krev:

b) AT-ledere som returledere: Om det bygges kl-anlegg forbered for AT-system kan AT-lederne benyttes som returledere så lenge systemet driftes som et BT-system.

  1. Utførelse: Sugetransformatorer skal da benyttes som vanlig.
Referansedokumenter

2 Vurdering av endringen

2.1 R - pålitelighet

Ingen påvirkning.

2.2 A - tilgjengelighet

Ingen påvirkning.

2.3 M - vedlikeholdbarhet

Ingen påvirkning.

2.4 S - sikkerhet

Ingen påvirkning.

2.5 L - levetid

Ingen påvirkning.

2.6 K - kapasitet

Ingen påvirkning.

2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

2.8 Høringskommentarer

3 Innstilling fra fagansvarlig

OK men teksten bør være som følger:

b) AT-ledere benyttet som returledere: Dersom det bygges kl-anlegg forberedt for AT-system, så kan AT-lederne (midlertidig) benyttes som returledere i et BT-system.

4 Behandling i godkjenningsrådet

4.1 Trafikk

OK

4.2 Utbygging

ok

4.3 Bane

OK

4.4 Teknologi

OK

4.5 Konklusjon

Endringen gjennomføres