Forskjell mellom versjoner av «540 2014 Endringsartikkel 983»
[ukontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
(Endret kategori, samt kommentert på "Teknologi") |
(→Konklusjon: 540 2014 Endringsartikkel 983 Behandlet og lagt inn i teknisk regelverk) |
||
(En mellomliggende revisjon av en annen bruker er ikke vist) | |||
Linje 61: | Linje 61: | ||
== Teknologi == | == Teknologi == | ||
Det bør vurderes om denne endringen heller er en presisering | Det bør vurderes om denne endringen heller er en presisering | ||
− | + | ||
+ | Dette vurderes å være en kravendring | ||
+ | OK --[[Bruker:Teltor|Tore Telstad]] ([[Brukerdiskusjon:Teltor|diskusjon]]) 7. jan. 2015 kl. 15:54 (CET) | ||
== Konklusjon == | == Konklusjon == | ||
Endringen gjennomføres | Endringen gjennomføres | ||
− | [[Kategori: | + | [[Kategori:Behandlede endringsartikler]] |
Nåværende revisjon fra 26. jan. 2015 kl. 11:45
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 983 |
Forslagsdato | 07.11.2014 |
Forslagsstiller | Thor Egil Thoresen |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 540 Kontaktledning, prosjektering |
Kapittel | 7 Konstruksjoner |
Avsnitt | 3.1 Stålmaster |
Forslagstekst | Skulle det ikke stått bjelkemaster som regel og HEB HEA HEM etc?
Ref. e-post av 5.11.2014 |
Regelverkstekst | a) Stålmaster: Det skal benyttes stålmaster i Jernbaneverkets kontaktledningsanlegg som er beregnet og verifisert i henhold til standarder EN 50119:2009, NS-EN 1993-1-1:2005 og dimensjoneringskrav stilt i teknisk regelverk.
|
Referansedokumenter |
2 Vurdering av endringen
2.1 R - pålitelighet
Sikre at påliteligheten opprettholdes.
2.2 A - tilgjengelighet
Ingen endring.
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Sikre at vedlikeholdbarheten opprettholdes.
2.4 S - sikkerhet
Ingen endring.
2.5 L - levetid
Sikre at levetiden opprettholdes.
2.6 Ø - økonomi
Ingen endring.
2.7 K - kapasitet
Ingen endring.
2.8 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
2.9 Høringskommentarer
3 Innstilling fra fagansvarlig
Anbefaler kravendringen slik at kravet blir tydeligere. --Bjørn Ivar Olsen (diskusjon) 16. des. 2014 kl. 13:53 (CET)
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
ok
4.2 Prosjekter
ok
4.3 Infrastruktureier
OK
4.4 Teknologi
Det bør vurderes om denne endringen heller er en presisering
Dette vurderes å være en kravendring OK --Tore Telstad (diskusjon) 7. jan. 2015 kl. 15:54 (CET)
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres