Forskjell mellom versjoner av «560 2013 Endringsartikkel 630»
(Behandlet i møte mellom jcs og fsh) |
(fjernet lenkeråte) |
||
(3 mellomliggende revisjoner av 3 brukere er ikke vist) | |||
Linje 23: | Linje 23: | ||
Vedlagt er pdf-filer av selve kapittelteksten. Høringskommentarene iht. godkjenningsprosess i Bane Nett er innarbeidet her. | Vedlagt er pdf-filer av selve kapittelteksten. Høringskommentarene iht. godkjenningsprosess i Bane Nett er innarbeidet her. | ||
|- | |- | ||
− | | Referansedokumenter || | + | | Referansedokumenter ||158.pdf Kap10 KV IKT_20130503_innarbeidet kommentarer |
[http://trv.jbv.no/w/images/8/8d/H%C3%B8ringskommentarer%282%29_Kapittel_10.pdf Høringskommentarer(2) Kapittel 10.pdf] | [http://trv.jbv.no/w/images/8/8d/H%C3%B8ringskommentarer%282%29_Kapittel_10.pdf Høringskommentarer(2) Kapittel 10.pdf] | ||
|} | |} | ||
Linje 82: | Linje 82: | ||
== Trafikk == | == Trafikk == | ||
− | + | OK | |
== Utbygging == | == Utbygging == | ||
Linje 90: | Linje 90: | ||
OK | OK | ||
== Teknologi == | == Teknologi == | ||
− | + | OK | |
== Konklusjon == | == Konklusjon == | ||
− | Endringen gjennomføres | + | Endringen gjennomføres |
− | |||
− | |||
− | + | [[Kategori:Behandlede endringsartikler]] |
Nåværende revisjon fra 24. jan. 2016 kl. 19:41
Innhold
1 Endringsinformasjon
EndringsID | 630 |
Forslagsdato | 2013-07-03 13:44:15 |
Forslagsstiller | Siren Aanstad |
Klassifisering | Nytt krav |
Bok | 560 |
Kapittel | Nytt kap. 10 Kjøreveis kunde- og trafikkinformasjonssysteme |
Avsnitt | |
Forslagstekst | Dette er forslag til nytt kap. i bok 560, kap. 10 Kjøreveis kunde- og trafikkinformasjonssystemer (KV KTI).
Vedlagt er pdf-filer av selve kapittelteksten. Høringskommentarene iht. godkjenningsprosess i Bane Nett er innarbeidet her. |
Referansedokumenter | 158.pdf Kap10 KV IKT_20130503_innarbeidet kommentarer |
2 Vurdering av endringen
Kapittelet er helt omarbeidet. Kravene er tilpasset dagens og morgendagens teknologi og Jernbaneverkets behov for informasjonssystemer og videoovervåkning. Det er lagt inn RAMS-krav.
2.1 R - pålitelighet
Endringen bidrar generelt til tydeliggjøring av kravene, noe som gir en bedring av påliteligheten.
2.2 A - tilgjengelighet
Endringen bidrar generelt til tydeliggjøring av kravene, noe som gir en bedring av tilgjengeligheten.
2.3 M - vedlikeholdbarhet
Endringen bidrar generelt til tydeliggjøring av kravene, noe som gir en bedring av vedlikeholdbarheten.
2.4 S - sikkerhet
Ingen endring
2.5 L - levetid
Ingen endring
2.6 K - kapasitet
Ingen endring
2.7 Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
Se "Referansedokumenter".
2.8 Høringskommentarer
Kapitlet har vært til formell faglig høring internt i Jernbaneverket. Høringskommentarer og behandling av disse fremkommer i vedlagte høringskommentarer, ref "Referansedokumenter".
Formell intern høring:
Teknologistaben: Ingen tilbakemelding.
Utbygging: Ingen tilbakemelding.
Trafikk og marked: Tilbakemelding mottatt.
Sikkerhet og kvalitet: Ingen tilbakemelding.
Bane Nett: Tilbakemelding mottatt fra Teknologi.
3 Innstilling fra fagansvarlig
Anbefales - Odd Erik Olsen (på vegne av Tønnes Tønnesen).
4 Behandling i godkjenningsrådet
4.1 Trafikk
OK
4.2 Utbygging
OK
4.3 Bane
OK
4.4 Teknologi
OK
4.5 Konklusjon
Endringen gjennomføres