Forskjell mellom versjoner av «Felles bestemmelser/Generelle bestemmelser/Vedlegg/Samsvar mellom Teknisk regelverk og TSI styring, kontroll og signal»
[kontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
(Korrigert CC til CCS i tekst og tabelloverskrift) |
(Oppdatert samsvarsliste iht. TSI CCS) |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
! Kravnr. TSI !! Parameter !! Bok !! Kap. !! Avsn. !! TSI-krav oppfylt !! Merknad | ! Kravnr. TSI !! Parameter !! Bok !! Kap. !! Avsn. !! TSI-krav oppfylt !! Merknad | ||
|- | |- | ||
− | | 4.2.1 || | + | | 4.2.1 || Sikkerhetsegenskaper for styring, kontroll og signal som har betydning for samtrafikkevnen || align="center"|550 || || RAMS. 1 || align="center"|(ja) || 1 |
|- | |- | ||
| 4.2.2 || Funksjonalitet ETCS ombordutrustning || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.2 || Funksjonalitet ETCS ombordutrustning || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
Linje 13: | Linje 13: | ||
| 4.2.3 || Funksjonalitet ETCS infrastruktur || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.3 || Funksjonalitet ETCS infrastruktur || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
|- | |- | ||
− | | 4.2.4 || | + | | 4.2.4 || Mobile kommunikasjonsfunksjoner for GSM-R for jernbane || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2.5 || EIRENE og ETCS luftgapspesifikasjoner || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | + | | 4.2.5 || EIRENE og ETCS, luftgapspesifikasjoner || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2.6.1 || Grensesnitt mellom ETCS og | + | | 4.2.6.1 || Grensesnitt mellom ETCS og togsikring i klasse B || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
| 4.2.6.2 || Grensesnitt mellom GSM-R og ETCS || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.6.2 || Grensesnitt mellom GSM-R og ETCS || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
|- | |- | ||
− | | 4.2.6.3 || | + | | 4.2.6.3 || Måling av tilbakelagt avstand (odometri) || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
| 4.2.7.1 || Grensesnitt mellom radioblokksentraler, funksjoner || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.7.1 || Grensesnitt mellom radioblokksentraler, funksjoner || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
Linje 27: | Linje 27: | ||
| 4.2.7.2 || Teknisk grensesnitt mellom radioblokksentraler || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.7.2 || Teknisk grensesnitt mellom radioblokksentraler || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
|- | |- | ||
− | | 4.2.7.3 || Grensesnitt GSM-R – | + | | 4.2.7.3 || Grensesnitt GSM-R/ETCS – utstyr montert langs sporet || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
| 4.2.7.4 || Grensesnitt Eurobalise - LEU || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.7.4 || Grensesnitt Eurobalise - LEU || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
Linje 33: | Linje 33: | ||
| 4.2.7.5 || Grensesnitt Euroloop – LEU || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | | 4.2.7.5 || Grensesnitt Euroloop – LEU || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || | ||
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.8 || Håndtering av kryptonøkler || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.9 || Håndtering av ETCS-ID || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.10 || Togdeteksjonssystemer montert langs sporet || align="center"|550 || align="center"|7 || 3 || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.11 || Elektromagnetisk kompatibilitet mellom rullende materiell og utstyr for styring, kontroll og signal montert langs sporet || align="center"|590 || || Vedlegg 5a || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.12 || ERTMS/ETCS-grensesnitt mellom fører og maskin || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.13 || GSM-R-grensesnitt mellom fører og maskin || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.14 || Dataregistrering (Black Box) || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| ja || |
|- | |- | ||
− | | 4.2. | + | | 4.2.15 || Synbarhet av ETCS/signalinstallasjoner || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b || align="center"|ja || |
|- | |- | ||
− | + | | 4.2.16|| Miljøforhold|| || || |||| | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | | 4.2.16 || | ||
|- | |- | ||
| 4.3.1|| Grensesnitt mot delsystem for drift og trafikkstyring|| || || |||| | | 4.3.1|| Grensesnitt mot delsystem for drift og trafikkstyring|| || || |||| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | || Driftsregler (normale forhold og forhold med redusert drift) || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR || 2,3 |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | | | + | | || Synlighet av styring, kontroll og signal - elementer montert langs sporet || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Togets bremsevirkning og bremseegenskaper|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Bruk av sandingsutstyr|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Flensesmøring om bord|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Bruk av k-bremser|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Grensesnitt mot lovpliktig registrering av data|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Grensesnitt mellom lokomotivfører og maskin i ETCS|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Grensesnitt mellom lokomotivfører og maskin i GSM-R|| align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b ||align="center"| Åpent i TSI OPE CR|| 2,3 |
|- | |- | ||
| 4.3.2|| Grensesnitt mot delsystem for rullende materiell|| || || |||| | | 4.3.2|| Grensesnitt mot delsystem for rullende materiell|| || || |||| | ||
Linje 111: | Linje 103: | ||
| 4.3.3|| Grensesnitt mot delsystem for infrastruktur|| || || |||| | | 4.3.3|| Grensesnitt mot delsystem for infrastruktur|| || || |||| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | || Togdeteksjonssystemer (plass for montering) || align="center"|550 || align="center"|7 || 3 || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Eurobalise - kommunikasjon (plass til montering) || align="center"|550 || align="center"|4 || vedlegg b|| align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Eurobalise - kommunikasjon (plass til montering)|| align="center"|550 || align="center"|7 || 3 || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
− | | | + | | || Synlighet av styring, kontroll og signal - elementer montert langs sporet || align="center"|510 || align="center"|4 || 2.1 || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
| 4.3.4|| Grensesnitt mot delsystem for energi|| || || |||| | | 4.3.4|| Grensesnitt mot delsystem for energi|| || || |||| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | || EMC || align="center"|550 || align="center"|4 ||vedlegg b || align="center"|Ja || |
|- | |- | ||
| colspan="7|'''Merknader''' | | colspan="7|'''Merknader''' |
Revisjonen fra 7. feb. 2015 kl. 23:52
Dette vedlegget gir en oversikt over alle relevante basisparametere i TSI CCS (Styring, kontroll og signal) for konvensjonelle baner med henvisning til hvor kravene ivaretas i teknisk regelverk:
Kravnr. TSI | Parameter | Bok | Kap. | Avsn. | TSI-krav oppfylt | Merknad |
---|---|---|---|---|---|---|
4.2.1 | Sikkerhetsegenskaper for styring, kontroll og signal som har betydning for samtrafikkevnen | 550 | RAMS. 1 | (ja) | 1 | |
4.2.2 | Funksjonalitet ETCS ombordutrustning | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.3 | Funksjonalitet ETCS infrastruktur | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.4 | Mobile kommunikasjonsfunksjoner for GSM-R for jernbane | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.5 | EIRENE og ETCS, luftgapspesifikasjoner | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.6.1 | Grensesnitt mellom ETCS og togsikring i klasse B | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.6.2 | Grensesnitt mellom GSM-R og ETCS | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.6.3 | Måling av tilbakelagt avstand (odometri) | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.7.1 | Grensesnitt mellom radioblokksentraler, funksjoner | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.7.2 | Teknisk grensesnitt mellom radioblokksentraler | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.7.3 | Grensesnitt GSM-R/ETCS – utstyr montert langs sporet | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.7.4 | Grensesnitt Eurobalise - LEU | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.7.5 | Grensesnitt Euroloop – LEU | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.8 | Håndtering av kryptonøkler | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.9 | Håndtering av ETCS-ID | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.10 | Togdeteksjonssystemer montert langs sporet | 550 | 7 | 3 | Ja | |
4.2.11 | Elektromagnetisk kompatibilitet mellom rullende materiell og utstyr for styring, kontroll og signal montert langs sporet | 590 | Vedlegg 5a | Ja | ||
4.2.12 | ERTMS/ETCS-grensesnitt mellom fører og maskin | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.13 | GSM-R-grensesnitt mellom fører og maskin | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.14 | Dataregistrering (Black Box) | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.15 | Synbarhet av ETCS/signalinstallasjoner | 550 | 4 | vedlegg b | ja | |
4.2.16 | Miljøforhold | |||||
4.3.1 | Grensesnitt mot delsystem for drift og trafikkstyring | |||||
Driftsregler (normale forhold og forhold med redusert drift) | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Synlighet av styring, kontroll og signal - elementer montert langs sporet | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Togets bremsevirkning og bremseegenskaper | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Bruk av sandingsutstyr | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Flensesmøring om bord | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Bruk av k-bremser | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Grensesnitt mot lovpliktig registrering av data | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Grensesnitt mellom lokomotivfører og maskin i ETCS | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
Grensesnitt mellom lokomotivfører og maskin i GSM-R | 550 | 4 | vedlegg b | Åpent i TSI OPE CR | 2,3 | |
4.3.2 | Grensesnitt mot delsystem for rullende materiell | |||||
4.3.2.1 | Kompatibilitet med togdeteksjonssystemer montert langs sporet | 550 | 7 | 3 | Ja | |
4.3.2.2 | EMC mellom rullende materiell og systemer og delsystemer montert langs sporet | 510 | 4 | 2.1 | Ja | |
4.3.2.3 | Togets garanterte bremsevirkning og egenskaper | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.4 | Plassering av antenner om bord for styring og kontroll | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.5 | Fysiske miljøforhold | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.6 | EMC | 510 | 4 | 2.1 | Ja | |
4.3.2.7 | Utkobling av ETCS-funksjonaliteten om bord | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.8 | Grensesnitt for data | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.9 | Varmgangsdetektorer | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.10 | Frontlys på rullende materiell | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.11 | Lokomotivførerens aktsomhetsfunksjon | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.12 | Odometri | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.13 | Grensenitt mot registrering av data | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.2.14 | Formontering om bord | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | |
4.3.3 | Grensesnitt mot delsystem for infrastruktur | |||||
Togdeteksjonssystemer (plass for montering) | 550 | 7 | 3 | Ja | ||
Eurobalise - kommunikasjon (plass til montering) | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | ||
Eurobalise - kommunikasjon (plass til montering) | 550 | 7 | 3 | Ja | ||
Synlighet av styring, kontroll og signal - elementer montert langs sporet | 510 | 4 | 2.1 | Ja | ||
4.3.4 | Grensesnitt mot delsystem for energi | |||||
EMC | 550 | 4 | vedlegg b | Ja | ||
Merknader | ||||||
1 | Det er ikke konsistens mellom EN og TSI i krav til sikkerhet. Kravene i Teknisk regelverk er forankret i EN. | |||||
2 | Krav vil bli innarbeidet i regler for prosjektering, bygging og vedlikehold av ETCS og ERTMS-utrustning. | |||||
3 | Krav er ikke utarbeidet i denne utgaven av TSIen, og vil bli innarbeidet i regler for prosjektering, bygging og vedlikehold av ETCS og ERTMS-utrustning når de foreligger. | |||||
4 | Inntil videre ivaretatt i JBVs deteksjonsstrategi |