Forskjell mellom versjoner av «Overbygning/Prosjektering/Plattformer og spor på stasjoner/Vedlegg/Mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan»

[ukontrollert revisjon][ukontrollert revisjon]
(Ny side: = Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan = * Mekanisk stengsel skal bestå av manuell bom med enveis 90<sup>0</sup> slagretning * Stengsel kan bestå av en eller 2 b…)
 
m (Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan)
Linje 7: Linje 7:
 
* Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor
 
* Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor
 
* Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt.
 
* Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt.
 +
 +
<figure id="mekanisk stengsel enkel bom">
 +
[[Bilde:mekanisk stengsel.png|thumb|none|400px|<caption>Mekanisk stengsel - enkel bom</caption>]]
 +
</figure>
 +
 +
<figure id="mekanisk stengsel dobbel bom">
 +
[[Bilde:mekanisk stengsel dobbel bom.png|thumb|none|400px|<caption>Mekanisk stengsel - dobbel bom</caption>]]
 +
</figure>

Revisjonen fra 18. jan. 2018 kl. 15:36

Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan

  • Mekanisk stengsel skal bestå av manuell bom med enveis 900 slagretning
  • Stengsel kan bestå av en eller 2 bommer (for sikk-sakk passering)
  • Bommer skal være utstyrt med fjærbelastet mekanisme som automatisk lukker bommen etter bruk
  • Bom bør utstyres med skilt
  • Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor
  • Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt.
Figur 1: Mekanisk stengsel - enkel bom
Figur 2: Mekanisk stengsel - dobbel bom