Forskjell mellom versjoner av «Overbygning/Prosjektering/Plattformer og spor på stasjoner/Vedlegg/Mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan»
[ukontrollert revisjon] | [ukontrollert revisjon] |
m (→Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan) |
m (→Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan) |
||
Linje 9: | Linje 9: | ||
<figure id="mekanisk stengsel enkel bom"> | <figure id="mekanisk stengsel enkel bom"> | ||
− | [[Bilde:mekanisk stengsel.png|thumb|none| | + | [[Bilde:mekanisk stengsel.png|thumb|none|500px|<caption>Mekanisk stengsel - enkel bom</caption>]] |
</figure> | </figure> | ||
<figure id="mekanisk stengsel dobbel bom"> | <figure id="mekanisk stengsel dobbel bom"> | ||
− | [[Bilde:mekanisk stengsel dobbel bom.png|thumb|none| | + | [[Bilde:mekanisk stengsel dobbel bom.png|thumb|none|500px|<caption>Mekanisk stengsel - dobbel bom</caption>]] |
</figure> | </figure> |
Revisjonen fra 18. jan. 2018 kl. 15:38
Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan
- Mekanisk stengsel skal bestå av manuell bom med enveis 900 slagretning
- Stengsel kan bestå av en eller 2 bommer (for sikk-sakk passering)
- Bommer skal være utstyrt med fjærbelastet mekanisme som automatisk lukker bommen etter bruk
- Bom bør utstyres med skilt
- Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor
- Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt.