Forskjell mellom versjoner av «Overbygning/Prosjektering/Plattformer og spor på stasjoner/Vedlegg/Mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan»
[ukontrollert revisjon] | [kontrollert revisjon] |
m (→Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan) |
m (→Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan) |
||
Linje 4: | Linje 4: | ||
* Stengsel kan bestå av en eller 2 bommer (for sikk-sakk passering) | * Stengsel kan bestå av en eller 2 bommer (for sikk-sakk passering) | ||
* Bommer skal være utstyrt med fjærbelastet mekanisme som automatisk lukker bommen etter bruk | * Bommer skal være utstyrt med fjærbelastet mekanisme som automatisk lukker bommen etter bruk | ||
− | * Bom bør utstyres med skilt | + | * Bom bør utstyres med skilt [[Skilt/Plassering av skilt langs sporet/Skiltoversikt#Stopp ved planoverganger for veg og stasjoner|Stopp ved planoverganger]] |
* Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor | * Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor | ||
* Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt. | * Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt. |
Nåværende revisjon fra 18. jan. 2018 kl. 15:45
Utforming av mekanisk stengsel ved plattformadkomst i plan
- Mekanisk stengsel skal bestå av manuell bom med enveis 900 slagretning
- Stengsel kan bestå av en eller 2 bommer (for sikk-sakk passering)
- Bommer skal være utstyrt med fjærbelastet mekanisme som automatisk lukker bommen etter bruk
- Bom bør utstyres med skilt Stopp ved planoverganger
- Utforming og plassering av bommer skal i minst mulig grad å hindre sikt mot spor
- Avstand til spor skal sikre at bom ikke kommer i konflikt med minste tverrsnitt.