TABELL:Forsyninghensetting

Revisjon per 5. aug. 2021 kl. 10:34 av Halsig (diskusjon | bidrag) (Ny side: <noinclude>Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger til hensettingsområder.</noinclude> {| class="wikitable" style="text-align:left" |+ <caption>Forsyningsløsninger til hensetting…)
(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)

Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger til hensettingsområder.

Forsyningsløsninger til hensettingsområder
Forsyningsløsning Bruk Beskrivelse og krav
Stasjonsavgang fra koblingsanlegg
  • Foretrukken løsning for hensettingsområder i nærhet av koblingsanlegg for best mulig forsyningssikkerhet inklusive verndekning og -selektivitet, spesielt for større hensettingsområder.
Tosidig mating fra banestrekningen
  • Generelt foretrukken løsning ut fra kost/nytte
  • Enkeltspor: Hensettingsområdet skal kunne mates fra to ulike kontaktledningsseksjoner på banestrekningen
  • Dobbeltspor: Hensettingsområdet skal kunne mates fra begge de to sporene
  • Krever koordinering av banestrekningens vedlikehold slik at bare en av matingene frakoples om gangen
Ensidig mating fra banestrekningen
  • Akseptabel løsning med dobbeltspor uansett elutforming ved koblingskonsept 2L og 2M
  • Akseptabel løsning ved bruk av elutforming E og høye master som tillater forbimating av frakoplet kontaktledningsseksjon.
  • Uønsket løsning ved andre elutforminger på enkeltspor pga. generelt lav forsyningssikkerhet
Ensidig mating fra banestrekningen og eksisterende togvarmeposter (50 Hz) som reserveforsyning
  • Tolererbar midlertidig løsning for kjøretøy som har tilkoblingsmulighet for slik togvarmepost frem til banestrømforsyningen har tilstrekkelig forsyningssikkerhet
Togvarmeposter
  • Løsningen er ikke iht. Bane NORs strategi for strømforsyning til kjøretøy med egen strømavtaker
  • Løsningen er iht. Bane NORs strategi for strømforsyning til kjøretøy uten egen strømavtaker eller hvor bruk av strømavtaker ikke er hensiktsmessig/relevant.