Innholdsfortegnelse

Læreplan: Drivmaskin Siemens S700V inkl. DKV

Eier av læreplanen

Bane NOR, Infrastruktur, Teknologi og regelverk

Utarbeidet av

Bane NOR, Infrastruktur, Teknologi og regelverk

Kurs- og sertifikatkoder

Funksjon Kurs Kurskode Sertifikatkode
SporvekselkontrollørGrunnkurs88470/88560 8470/8560
KontrollørGrunnkurs88472/88562 8471/8561
Sikkerhetskontrollør 8472/8562
SporvekselkontrollørRepetisjonskurs88471/88561 8470/8560
Kontrollører og sikkerhetskontrollører88473/88563 8471/8561 og 8472/8562

Kurslengde

Målgruppe

Krav til forkunnskaper

Kompetanse etter gjennomført kurs

Kunnskap til å kunne arbeide selvstendig i systemet.

Godkjenningsperiode

Eksamenskodens gyldighetsperiode ved bestått eksamen er:

Sertifiseringskode utstedes årlig ved bestått kurs i “Regler for kontroll” på søknad fra den enkelte så fremt følgende godkjent kompetanse kan dokumenteres:

Gjennomføring

Maks antall deltakere

Grunnkurs for kontrollører/sikkerhetskontrollører4 deltakere
Grunnkurs for sluttkontrollører4 deltakere
Repetisjonskurs for kontrollører/sikkerhetskontrollører4 deltakere
Repetisjonskurs for sluttkontrollører4 deltakere

Eksamen

GrunnkursPraktisk-teoretisk eksamen1 time
RepetisjonskursPraktisk-teoretisk eksamen1 time

Kontinuasjon

GrunnkursPraktisk-teoretisk eksamen1 time
RepetisjonskursPraktisk-teoretisk eksamen1 time

Ved ikke bestått eksamen gis kandidaten rett til kontinuasjonseksamen. Ny eksamen kan ikke avlegges samme dag som eksamen for kurset. Ny eksamen skal gjennomføres innen 2 mnd.

Påmelding til nytt grunnkurs i anleggstypen kan først gjøres etter 12 måneder ved ikke bestått 2. gangs eksamen.

Krav til instruktørpersonell

Mål

Introduksjon

Kandidaten skal kjenne til:

Preventivt vedlikehold

Kandidatene skal kunne:

Korrektivt vedlikehold

Kandidatene skal kunne:

Kontroll

Kandidaten skal kunne:

*

Kandidaten skal forstå:

Kandidaten skal kunne:

Opplæring i anleggstypen inngår i grunnopplæring for signalmontører og signalfag for ingeniører. Læremålene er identiske, men omfanget vil avvike ut fra læringsmessige forhold.