lp_ba:start

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_ba:start [2020/10/05 15:45]
jcs [Innlæringsmål]
lp_ba:start [2020/10/05 15:49]
jcs [Innlæringsmål]
Linje 20: Linje 20:
 ====== - Innlæringsmål  ====== ====== - Innlæringsmål  ======
  
-**Hovedmål**\\ ● Deltakerne får en grunnleggende forståelse av hvorfor stabiliteten påvirkes i sporet under forskjellige arbeider.\\ +**Hovedmål** 
 +  * Forstå hvorfor stabiliteten påvirkes i sporet under forskjellige arbeider. 
  
-**Delmål**\\ **● **Deltakerne får generelt kunnskap om over- og underbygning (overbygningskomponenter, elementer i underbygningen). \\ ● Forstå hvordan jernbanens ulike komponenter fungerer sammen og påvirker hverandre.\\ ● Kjenne til de faktorene som kan forårsake store krefter i et helsveist spor.\\ ● Forstå temperaturens betydning for sporstabilitet og trykk- og strekkspenninger som oppstår under temperaturendringer. \\ ● Kjenne til Bane NORs tekniske regelverk i forbindelse med nøytralisering av helsveit spor.\\ ● Kjenne til prinsipper for sporbeliggenhet og sporbeliggenhetskontroll.\\ ● Forstå hvorfor stabiliteten påvirkes i sporet under forskjellige arbeider. \\ ● Kjenne til forskjellige hastighetsreduksjoner etter endt arbeid.\\ ● Kjenne til formålet med kontrollplanen og kunnskap om oppgavene som skal utføres dokumentert i en kontrollplan.\\+**Delmål** 
 +  Kjenne til over- og underbygning (overbygningskomponenter, elementer i underbygningen). 
 +  * Forstå hvordan jernbanens ulike komponenter fungerer sammen og påvirker hverandre. 
 +  * Kjenne til de faktorene som kan forårsake store krefter i et helsveist spor. 
 +  * Forstå temperaturens betydning for sporstabilitet og trykk- og strekkspenninger som oppstår under temperaturendringer.  
 +  * Kjenne til Bane NORs tekniske regelverk i forbindelse med nøytralisering av helsveit spor.  
 +  * Kjenne til prinsipper for sporbeliggenhet og sporbeliggenhetskontroll. 
 +  * Forstå hvorfor stabiliteten påvirkes i sporet under forskjellige arbeider.  
 +  * Kjenne til forskjellige hastighetsreduksjoner etter endt arbeid. 
 +  * Kjenne til formålet med kontrollplanen og kunnskap om oppgavene som skal utføres dokumentert i en kontrollplan.
  ====== - Maksimalt antall deltakere ======  ====== - Maksimalt antall deltakere ======
  
lp_ba/start.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)