Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon | Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_el:fordypningskurs_bane_nor_hoyspenningsanlegg [2023/02/20 11:57] andlis [1. Kompetanse etter gjennomført kurs] |
lp_el:fordypningskurs_bane_nor_hoyspenningsanlegg [2023/02/20 12:02] andlis [Kompetanse etter gjennomført kurs] |
||
---|---|---|---|
Linje 107: | Linje 107: | ||
* Forstå oppbygging av forskjellige kontaktledningssystemer med tilhørende anleggsdeler | * Forstå oppbygging av forskjellige kontaktledningssystemer med tilhørende anleggsdeler | ||
* Forstå hvordan samspillet mellom banestrømsforsyning, | * Forstå hvordan samspillet mellom banestrømsforsyning, | ||
+ | * Forstå ansvaret vedkommende har ved å fungere som 2. person ved etablering og frakobling av sikkerhetstiltak | ||
**Ferdigheter** | **Ferdigheter** | ||
Linje 112: | Linje 113: | ||
Etter endt opplæringen skal kursdeltaker: | Etter endt opplæringen skal kursdeltaker: | ||
- | * Kunne grunnleggende | + | * Kunne oppbygging av Bane NORs elektriske anlegg |
* Kunne beskrive oppbygging av forskjellige kontaktledningssystemer med tilhørende | * Kunne beskrive oppbygging av forskjellige kontaktledningssystemer med tilhørende | ||
* anleggsdeler | * anleggsdeler | ||
Linje 119: | Linje 120: | ||
* sikkerhetstiltak | * sikkerhetstiltak | ||
* Kunne grunnleggende krav til jording i elektriske jernbaneanlegg | * Kunne grunnleggende krav til jording i elektriske jernbaneanlegg | ||
+ | * Kunne ivareta ansvaret som 2. person ved etablering/ | ||
Linje 128: | Linje 130: | ||
* Kjenne til instruks for leder for elsikkerhet (LFS) STY-600985 | * Kjenne til instruks for leder for elsikkerhet (LFS) STY-600985 | ||
* Kjenne til instruks for leder for kobling (LFK) STY-600636 | * Kjenne til instruks for leder for kobling (LFK) STY-600636 | ||
+ | * Kjenne til instruks for 2. person ved etablering og avvikling av sikkerhetstiltak STY-604128 | ||
* Kjenne til instrukser og prosedyrer relevant til de oppdrag som skal utføres og vedkommendes | * Kjenne til instrukser og prosedyrer relevant til de oppdrag som skal utføres og vedkommendes | ||
* bemyndigelse | * bemyndigelse |