Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_el:leder_for_elsikkerhet_lfs_ved_bruk_av_isstoeter [2023/05/16 14:04] andlis [Eksamenskode] |
lp_el:leder_for_elsikkerhet_lfs_ved_bruk_av_isstoeter [2023/09/06 12:00] andlis [Læreplan: Bruk av isstøter på eller nær ved høyspenningsanlegg] |
||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
- | ====== Læreplan: | + | ====== Læreplan: |
- | Læreplanen for personell som skal inneha og ivareta funksjonen leder for elsikkerhet (LFS) ved bruk av isstøter iht. Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg (FSE). | + | Læreplanen |
+ | Læreplanen gjelder videre | ||
Læreplanen danner grunnlaget for opplæringsplanen som blir utformet av kompetanseleverandør. | Læreplanen danner grunnlaget for opplæringsplanen som blir utformet av kompetanseleverandør. | ||
Linje 32: | Linje 33: | ||
===== Målgruppe ===== | ===== Målgruppe ===== | ||
- | Opplæringens målgruppe er de som skal fjerne is/istapper i tuneller og skjæringer. Som skal kunne ivareta elsikkerheten og utpekes som Leder for elsikkerhet (LFS) ved bruk av isstøter. | + | Opplæringens målgruppe er de som skal fjerne is/istapper i tuneller og skjæringer. Som skal kunne ivareta elsikkerheten og utpekes som leder for elsikkerhet (LFS) ved bruk av isstøter |
===== Betingelse ===== | ===== Betingelse ===== | ||
Linje 62: | Linje 63: | ||
- | ===== Eksamen | + | ===== Sluttest |
- | Eksamen | + | Avsluttende test gjennomføres |
- | Bestått | + | Bestått |
- | Ved ikke bestått | + | Ved ikke bestått |
**Godkjente hjelpemidler er:** | **Godkjente hjelpemidler er:** | ||
Linje 139: | Linje 140: | ||
===== Godkjenningsperiode ===== | ===== Godkjenningsperiode ===== | ||
- | Eksamenskodens | + | Kurskodens |
+ | |||
+ | Godkjenning fornyes ved årlig repetisjon av Driftsleders instrukser, FSE og førstehjelp med fokus på strømskader gjennomføres. | ||