lp_sa:siemens_its710

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_sa:siemens_its710 [2022/09/09 14:13]
waja [ANtall deltagere]
lp_sa:siemens_its710 [2022/09/09 14:45]
waja
Linje 1: Linje 1:
 ====== Læreplan: Sporvekselutrustning Siemens ITS710 ====== ====== Læreplan: Sporvekselutrustning Siemens ITS710 ======
  
-====== Eier av læreplanen ======+ 
 + ===== Eier av læreplanen ===== 
  
 Bane NOR - Digitalisering og teknologi – System Integration and Safety Bane NOR - Digitalisering og teknologi – System Integration and Safety
Linje 9: Linje 11:
 Bane NOR - ERTMS opplæring Bane NOR - ERTMS opplæring
  
-====== Kursmoduler, målgrupper og kurskoder ======+====== Andre gjeldende kompetansekrav for funksjonene ======
  
 Andre gjeldende kompetansekrav for funksjonene   Andre gjeldende kompetansekrav for funksjonene  
 Andre gjeldende krav for funksjonene kan finnes i Teknisk regelverk, ved denne lenken: https://trv.banenor.no/wiki/Signal/Kontroll/Generelle_krav/Kontrollfunksjoner_signal Andre gjeldende krav for funksjonene kan finnes i Teknisk regelverk, ved denne lenken: https://trv.banenor.no/wiki/Signal/Kontroll/Generelle_krav/Kontrollfunksjoner_signal
 +
 +====== Kurskoder, målgrupper og kursmoduler ======
  
 **Kurskoder Agresso** **Kurskoder Agresso**
Linje 69: Linje 73:
 ======  Antall deltagere ====== ======  Antall deltagere ======
 Inntil 6 personer Inntil 6 personer
-======  Krav til pensum ====== +======  Kompetansekrav til opplæringspersonell  ====== 
-Pensum er gitt av kompetansetilbyder Siemens Mobility ASog ligger tilgjengelig Bane NORs LMS (Learning Management System) +Siemens Mobility AS er kompetansetilbyder og sertifiserer eget personell, eller innleid personell. Øvrige krav til opplæringspersonell er også definert kontrakt K.012054. 
-====== Krav til instruktørpersonell ====== +====== Prinsipper for prøving / sertifisering ====== 
-  * Det skal brukes instruktører godkjent av Bane NOR ihtgjeldende [[retningslinjer:prosess_for_godkjenning_av_instruktorer|retningslinjer]].+ 
 +Digital teoretisk prøve som dekker innholdet i alle moduler  
 +Praktisk prøve som dekker innholdet i alle moduler, unntatt introduksjon 
 + 
 +Godkjenning er gyldig i 2 år og 2 måneder.  
 + 
 +====== Repetisjon av opplæring  ====== 
 + 
 +  * E-læring bør repeteres årlig uavhengig av praksis. 
 +  * E-læring inklusive digital prøve må bestås etter 2 år.
  
-====== Mål ======+Praktisk prøve må gjennomføres dersom man ikke kan vise til dokumentert relevant praksis i sertifiseringsperioden. 
 +Som praksis menes korrektive og preventive vedlikeholdsaktiviteter, funksjonstester og installasjoner. 
 +Godkjent dokumentasjon kan være elektroniske sjekklister og elektroniske rapporter på gjennomførte arbeidsordre.   
 +All e-læring, læremateriell og videoguider er tilgjengelig i hele perioden
  
-Kandidaten skal forstå:+====== Dokumentinformasjon  ======
  
-  oppbyggingen av drivmaskinen +**Endringslogg**
-  bruken av og funksjonen til drivmaskinen +
-  grensesnittet mellom drivmaskinen og sikringsanlegget +
-  grensesnittet mellom drivmaskinen og overbygningen+
  
-Kandidaten skal kunne:+| **Rev ** | **Beskrivelse av endring**         | **Dato       ** | **Utført av**  | 
 +| 000  | First issue – workflow stoped  | 13.02.2020  | BORSIG     | 
 +| 001  | Second issue                   | 24.02.2020  | BORSIG     | 
 +| 002  | Third issue – minor changes    | 03.03.2020  | BORSIG     | 
 +| 003  | Fourth issue – minor changes   | 18.03.2020  | BORSIG     |
  
-  foreta bytte av komponenter +**Terminologi**
-  justere drivmaskinen +
-  vedlikeholde drivmaskinen +
-  anvende systemdokumentasjon+
  
 +ERTMS  - European Rail Traffic Management System 
lp_sa/siemens_its710.txt · Sist endret: 2023/09/12 15:09 av waja