Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_sa:togdeteksjon_likestrom [2017/06/27 09:11] jcs [Målgruppe] |
lp_sa:togdeteksjon_likestrom [2017/06/27 09:44] jcs [Gjennomføring] |
||
---|---|---|---|
Linje 30: | Linje 30: | ||
* Sluttkontrollør signal F/S | * Sluttkontrollør signal F/S | ||
- | ====== Betingelse ====== | ||
- | |||
- | **For montører** | ||
- | |||
- | Grunnleggende kompetanse inngår i grunnopplæring for signalmontører. Læreplan for dette er gitt av Utdanningsdirektoratet på oppdrag av Kunnskapsdepartementet. | ||
- | |||
- | **For prosjekterende** | ||
- | |||
- | Grunnleggende kompetanse inngår i grunnopplæringskurset “Signalfag for ingeniører”. | ||
- | |||
- | Repetisjonskurs for montører og prosjekterende er samme kurs. Begge målgrupper kan delta på samme kurs. | ||
====== Krav til forkunnskaper ====== | ====== Krav til forkunnskaper ====== | ||
Linje 49: | Linje 38: | ||
====== Kompetanse etter gjennomført kurs ====== | ====== Kompetanse etter gjennomført kurs ====== | ||
- | Kunnskap til å kunne arbeide selvstendig i systemet. | + | * Kunnskap til å kunne arbeide selvstendig i systemet. |
+ | * Kunnskap til å kunne prosjektere i systemet. | ||
====== Godkjenningsperiode ====== | ====== Godkjenningsperiode ====== | ||
Linje 68: | Linje 57: | ||
====== Gjennomføring ====== | ====== Gjennomføring ====== | ||
- | * Teoretisk gjennomføring. Praktiske oppgaver der dette er hensiktsmessig. | + | * Teoretisk |
* Kursarrangør og kursadministrator skal utarbeide egne opplæringsplaner i faget. | * Kursarrangør og kursadministrator skal utarbeide egne opplæringsplaner i faget. | ||
- | | + | * Kurset kan arrangeres og administreres av godkjent kompetanseleverandør |
- | | + | |
====== Maks antall deltakere ====== | ====== Maks antall deltakere ====== | ||
|Grunnkurs|20 deltakere i teori|7 deltakere i praksis| | |Grunnkurs|20 deltakere i teori|7 deltakere i praksis| |