Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_si:laereplan_verifisering_validering [2021/05/21 10:46] rada Fjernet eksamenskode for Verifisering |
lp_si:laereplan_verifisering_validering [2021/05/21 12:23] hanoiv Fjernet "(SIL 0)" |
||
---|---|---|---|
Linje 11: | Linje 11: | ||
| Validering | | Validering | ||
===== Kurslengde ===== | ===== Kurslengde ===== | ||
- | |Verifisering| | + | |Verifisering| |
- | |Validering| | + | |Validering| |
===== Målgruppe ===== | ===== Målgruppe ===== | ||
Kurset er først og fremst rettet for deg som skal være ansvarlig: | Kurset er først og fremst rettet for deg som skal være ansvarlig: | ||
* Verifiserer eller Validerer | * Verifiserer eller Validerer | ||
- | * og har rolle som RAMS-rådgivere, | + | * og har rolle som RAMS-rådgivere, |
Du vil ha ansvar for eller være teamleder for å utarbeide: | Du vil ha ansvar for eller være teamleder for å utarbeide: | ||
* planer (akseptplan, | * planer (akseptplan, | ||
* og rapporter (verifiseringsrapport/ | * og rapporter (verifiseringsrapport/ | ||
+ | * utføre mottakskontroll på dokumentasjon fra leverandører | ||
Linje 28: | Linje 29: | ||
===== Kompetanse etter gjennomført kurs ===== | ===== Kompetanse etter gjennomført kurs ===== | ||
- | * Etter endt kurs skal kursdeltaker kunne være i stand til å verifisere og/eller validere prosess for prosjektering og bygging av Jernbanetekniske installasjoner (unntatt signal) (SIL 0) eller Signal tekniske (SIL 4) -installasjoner | + | * Etter endt kurs skal kursdeltaker kunne være i stand til å verifisere og/eller validere prosess for prosjektering og bygging av Jernbanetekniske installasjoner (unntatt signal) eller Signal tekniske (SIL 4) -installasjoner |
* Dersom kandidaten utfører eller skal utføre fagspesifikke verifiserings- og valideringsoppgaver, | * Dersom kandidaten utfører eller skal utføre fagspesifikke verifiserings- og valideringsoppgaver, | ||