Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_driftsoperator_ved_stillverk_sundland_i_trafikk_ost_sty-602494 [2016/08/15 12:33] km [Tema 3: Trafikkstrømmer, togbok og ordrefordeling] |
lp_tr:laereplan_for_driftsoperator_ved_stillverk_sundland_i_trafikk_ost_sty-602494 [2016/08/15 12:35] km [Tema 8: Arbeid i spor] |
||
---|---|---|---|
Linje 189: | Linje 189: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Gjøre rede for bestemmelsene for bruk av togradio, og viktigheten av togradio i togframføringen\\ \\ Frequentis driftsoperatør terminal\\ - Innlogging \\ - Prioritering av anrop \\ - Nødanrop \\ \\ Frequentis driftsoperatør terminal biapparat\\ - Innlogging \\ - Prioritering av anrop \\ - Nødanrop \\ \\ Kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre\\ |Mestre korrekt bruk av togradio\\ \\ Utføre korrekt kommunikasjon\\ | |Gjøre rede for bestemmelsene for bruk av togradio, og viktigheten av togradio i togframføringen\\ \\ Frequentis driftsoperatør terminal\\ - Innlogging \\ - Prioritering av anrop \\ - Nødanrop \\ \\ Frequentis driftsoperatør terminal biapparat\\ - Innlogging \\ - Prioritering av anrop \\ - Nødanrop \\ \\ Kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre\\ |Mestre korrekt bruk av togradio\\ \\ Utføre korrekt kommunikasjon\\ | ||
- | |**Pensum**: | + | |**Pensum**: |
**Leksjon 3: Bruk av TIOS** | **Leksjon 3: Bruk av TIOS** | ||
Linje 249: | Linje 249: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Kunne gjøre rede for hvilke type hendelser som skal meldes til Vaktleder/ | |Kunne gjøre rede for hvilke type hendelser som skal meldes til Vaktleder/ | ||
- | |**Pensum**: | + | |**Pensum**: |
**Leksjon 2: Uønskede hendelser** | **Leksjon 2: Uønskede hendelser** | ||
Linje 256: | Linje 256: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Kunne gjøre rede for hvilke saker som skal meldes i Synergi\\ - Uhell og nesten uhell\\ - Fysisk og psykisk arbeidsmiljø\\ - Brudd på bestemmelser\\ |Kunne utføre melding i Synergi\\ | | |Kunne gjøre rede for hvilke saker som skal meldes i Synergi\\ - Uhell og nesten uhell\\ - Fysisk og psykisk arbeidsmiljø\\ - Brudd på bestemmelser\\ |Kunne utføre melding i Synergi\\ | | ||
- | |**Pensum**: | + | |**Pensum**: |
**Leksjon 3: Signaler i ustand** | **Leksjon 3: Signaler i ustand** | ||
Linje 272: | Linje 272: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Gjøre rede for:\\ - Hvordan arbeid i og ved spor iverksettes og avsluttes \\ - Hvordan disponering for arbeid gjennomføres \\ - Hvordan anleggsområde iverksettes og avsluttes \\ - Rutiner ved frakobling av høyspenningsanlegget inne på Sundland \\ \\ Kunne gjengi bestemmelsene for sikring av anleggsområde på sporområde Sundland \\ |Utføre korrekt iverksettelse og \\ avslutning av arbeid.\\ \\ Sikre at skift ikke blir kjørt \\ inn på strømløst område \\ når det er foretatt frakobling av \\ høyspenningsanlegget på Sundland\\ \\ Vise handlingskompetanse og iverksette tiltak/ | |Gjøre rede for:\\ - Hvordan arbeid i og ved spor iverksettes og avsluttes \\ - Hvordan disponering for arbeid gjennomføres \\ - Hvordan anleggsområde iverksettes og avsluttes \\ - Rutiner ved frakobling av høyspenningsanlegget inne på Sundland \\ \\ Kunne gjengi bestemmelsene for sikring av anleggsområde på sporområde Sundland \\ |Utføre korrekt iverksettelse og \\ avslutning av arbeid.\\ \\ Sikre at skift ikke blir kjørt \\ inn på strømløst område \\ når det er foretatt frakobling av \\ høyspenningsanlegget på Sundland\\ \\ Vise handlingskompetanse og iverksette tiltak/ | ||
- | |**Pensum**: | + | |**Pensum**: |
==== Tema 9: Risikoforståelse ==== | ==== Tema 9: Risikoforståelse ==== |