Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/06/08 13:13] larhed [Tema 2: Oversikt over trafikkbildet] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/06/08 13:20] larhed [Tema 2: Oversikt over trafikkbildet] |
||
---|---|---|---|
Linje 253: | Linje 253: | ||
** Leksjon 1.1: Jernbaneverkets forventninger og rutiner ** | ** Leksjon 1.1: Jernbaneverkets forventninger og rutiner ** | ||
- | ^Undervisningsfaktorer^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | + | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
- | | |Aspiranten skal kjenne til; \\ - Hvilke forventninger Jernbaneverket har til aspirantene \\ - HMS \\ - IKT og sosiale medier \\ - Informasjon på intranettet \\ - Rusmiddelpolitikk \\ - Uniformsreglementet \\ - Praktiske forhold| | | + | |Aspiranten skal kjenne til; \\ - Hvilke forventninger Jernbaneverket har til aspirantene \\ - HMS \\ - IKT og sosiale medier \\ - Informasjon på intranettet \\ - Rusmiddelpolitikk \\ - Uniformsreglementet \\ - Praktiske forhold| |
** Leksjon 1.2: Personlig sikkerhet for befaring ved spor ** | ** Leksjon 1.2: Personlig sikkerhet for befaring ved spor ** | ||
- | ^Undervisnings-faktorer^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | + | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
- | | |Aspiranten skal kjenne til:\\ - Hvilke oppgaver som utføres og hva slags teknisk utstyr som finnes på en stasjon \\ - Synergi|Aspiranten skal være i stand til å vurdere farer forbundet med befaring ved spor og kunne ivareta sin egen sikkerhet under befaringen.| | + | |Aspiranten skal kjenne til:\\ - Hvilke oppgaver som utføres og hva slags teknisk utstyr som finnes på en stasjon \\ - Synergi|Aspiranten skal være i stand til å vurdere farer forbundet med befaring ved spor og kunne ivareta sin egen sikkerhet under befaringen.| |
- | | // | + | | // |
** Leksjon 1.3: Jernbaneverkets oppgaver ** | ** Leksjon 1.3: Jernbaneverkets oppgaver ** | ||
- | ^Undervisningsfaktorer^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | + | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
- | | |Aspiranten skal kjenne til: \\ - Jernbaneverkets oppgaver, fokusområder, | + | |Aspiranten skal kjenne til: \\ - Jernbaneverkets oppgaver, fokusområder, |
- | | // | + | |// |
** Leksjon 1.4: Innføring i kapasitetsfordeling og ruteplanlegging ** | ** Leksjon 1.4: Innføring i kapasitetsfordeling og ruteplanlegging ** | ||
- | ^Undervisningsfaktorer^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | + | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
- | | |Aspiranten skal kjenne til:\\ - Jernbaneverkets rolle \\ - Samspill med jernbaneforetak \\ - Kapasitetsfordeling / ruteplanlegging| | | + | |Aspiranten skal kjenne til:\\ - Jernbaneverkets rolle \\ - Samspill med jernbaneforetak \\ - Kapasitetsfordeling / ruteplanlegging| | |
- | | // | + | | // |
==== Tema 2: Oversikt over trafikkbildet ==== | ==== Tema 2: Oversikt over trafikkbildet ==== | ||
Linje 290: | Linje 290: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Aspiranten skal få innføring om utdanningen, | |Aspiranten skal få innføring om utdanningen, | ||
- | |**Referanse**: | + | |//**Referanse**//: \\ Se vedlegg 1 Ikke-tekniske ferdigheter for togekspeditører\\ | |
** Leksjon 2.2: Definisjoner, | ** Leksjon 2.2: Definisjoner, |