Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/06/08 13:20] larhed [Tema 2: Oversikt over trafikkbildet] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/08/04 16:03] km [5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform] |
||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
===== Læreplan for utdanning av togekspeditører ===== | ===== Læreplan for utdanning av togekspeditører ===== | ||
- | < | + | |
==== Revisjonshistorikk ==== | ==== Revisjonshistorikk ==== | ||
Linje 10: | Linje 10: | ||
|003|04.02.2015|Kapittel 2 Hovedmål: tydeliggjør at txp er en barriere\\ Endringer i pkt 5.3, leksjon 6.4, 7.1, og oppdatert tekst i vedlegg 1 Ikke tekniske ferdigheter| | |003|04.02.2015|Kapittel 2 Hovedmål: tydeliggjør at txp er en barriere\\ Endringer i pkt 5.3, leksjon 6.4, 7.1, og oppdatert tekst i vedlegg 1 Ikke tekniske ferdigheter| | ||
|004|03.02.2016|Endret pkt 6.3, tema 2, leksjon 3.3 og leksjon 4.2| | |004|03.02.2016|Endret pkt 6.3, tema 2, leksjon 3.3 og leksjon 4.2| | ||
+ | |005| | Pkt 6.3 tatt inn skifting \\ Publisert i wiki| | ||
==== 1. Innledning ==== | ==== 1. Innledning ==== | ||
Linje 33: | Linje 33: | ||
// | // | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
//*Dersom opplæringspersonell ikke har 15 studiepoeng i pedagogikk, kan studiene gjennomføres parallelt med undervisning // | //*Dersom opplæringspersonell ikke har 15 studiepoeng i pedagogikk, kan studiene gjennomføres parallelt med undervisning // | ||
Linje 42: | Linje 42: | ||
// | // | ||
- | | + | |
- | | + | |
//Sensorer på eksamen Grunnleggende trafikkstyring, | //Sensorer på eksamen Grunnleggende trafikkstyring, | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
//Sensor på stillverksprøve skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | //Sensor på stillverksprøve skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
==== 5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform ==== | ==== 5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform ==== | ||
Linje 75: | Linje 75: | ||
I læreplanens leksjoner brukes bestemte ord og uttrykk for å beskrive hvordan læringsbegrepet skal forstås og hvor grundig læringen skal være. Dette vil igjen ha betydning for hvilken vekt emnet skal ha og hvilke undervisningsmetoder og test/ | I læreplanens leksjoner brukes bestemte ord og uttrykk for å beskrive hvordan læringsbegrepet skal forstås og hvor grundig læringen skal være. Dette vil igjen ha betydning for hvilken vekt emnet skal ha og hvilke undervisningsmetoder og test/ | ||
- | {{laereplan_utdanning_av_togekspeditor_Image_0.png}} | + | {{: |
Læringskompleksiteten øker for hvert nivå. | Læringskompleksiteten øker for hvert nivå. |