Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/08/09 07:50] km [Tema 4: Trafikkstyring] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2016/08/09 07:51] km [Tema 6: Arbeid i spor] |
||
---|---|---|---|
Linje 393: | Linje 393: | ||
** Leksjon 5.1: Forriglingstabell og skjematisk plan ** | ** Leksjon 5.1: Forriglingstabell og skjematisk plan ** | ||
+ | |<49em 60% 40%>| | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Aspiranten skal gjøre rede for avhengigheten i sikringsanlegg på to-spors stasjon ved hjelp av forriglingstabell.\\ \\ Aspiranten skal gjøre rede for innholdet i skjematisk plan.\\ |Aspiranten skal kunne demonstrere sikringsanleggets funksjon og avhengighet ved inn- og utkjøring av tog, samt skifting.\\ \\ Aspiranten skal kunne bruke forriglingstabell og skjematisk plan.\\ | | |Aspiranten skal gjøre rede for avhengigheten i sikringsanlegg på to-spors stasjon ved hjelp av forriglingstabell.\\ \\ Aspiranten skal gjøre rede for innholdet i skjematisk plan.\\ |Aspiranten skal kunne demonstrere sikringsanleggets funksjon og avhengighet ved inn- og utkjøring av tog, samt skifting.\\ \\ Aspiranten skal kunne bruke forriglingstabell og skjematisk plan.\\ | | ||
Linje 398: | Linje 399: | ||
** Leksjon 5.2: Betjene sikringsanlegg ** | ** Leksjon 5.2: Betjene sikringsanlegg ** | ||
+ | |<49em 60% 40%>| | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Aspiranten skal gjøre rede for:\\ - Det ytre anlegg på stasjonen, herunder signalenes merking/ID, bilder, plassering og funksjon/ | |Aspiranten skal gjøre rede for:\\ - Det ytre anlegg på stasjonen, herunder signalenes merking/ID, bilder, plassering og funksjon/ | ||
Linje 403: | Linje 405: | ||
** Leksjon 5.3: Enkelt innkjørsignal ** | ** Leksjon 5.3: Enkelt innkjørsignal ** | ||
+ | |<49em 60% 40%>| | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Aspiranten skal kunne gjøre rede for betjening av enkelt innkjørsignal og prosedyrer i normal – og avvikssituasjoner.\\ \\ Aspiranten skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.\\ |Aspiranten skal demonstrere betjening av enkelt innkjørsignal, | |Aspiranten skal kunne gjøre rede for betjening av enkelt innkjørsignal og prosedyrer i normal – og avvikssituasjoner.\\ \\ Aspiranten skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.\\ |Aspiranten skal demonstrere betjening av enkelt innkjørsignal, | ||
Linje 418: | Linje 421: | ||
** Leksjon 6.1: Arbeid i spor ** | ** Leksjon 6.1: Arbeid i spor ** | ||
+ | |<49em 60% 40%>| | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Aspiranten skal gjøre rede for tillatelse og avslutning av arbeid i spor på ulike driftsformer, | |Aspiranten skal gjøre rede for tillatelse og avslutning av arbeid i spor på ulike driftsformer, |