Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon | Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2019/05/13 12:14] ingrid_dale_bjordal [Hovedmål for opplæringen] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2019/05/13 12:16] ingrid_dale_bjordal [Prinsipper for prøving / sertifisering] |
||
---|---|---|---|
Linje 115: | Linje 115: | ||
Under opplæringen blir aspiranten vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å håndtere varierende trafikksituasjoner. Aspiranten blir også vurdert ut fra ikke-tekniske ferdigheter og trafikal forståelse. Norsk jernbaneskole skal gjennomføre regelmessige prøver og progresjonstester gjennom utdanningen. \\ | Under opplæringen blir aspiranten vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å håndtere varierende trafikksituasjoner. Aspiranten blir også vurdert ut fra ikke-tekniske ferdigheter og trafikal forståelse. Norsk jernbaneskole skal gjennomføre regelmessige prøver og progresjonstester gjennom utdanningen. \\ | ||
Progresjonsprøvene skal gjenspeile læringsmålene satt i opplæringsplanen. \\ | Progresjonsprøvene skal gjenspeile læringsmålene satt i opplæringsplanen. \\ | ||
+ | I praksisperioden er Linjeleder ansvarlig for å gjennomføre progresjonstester, | ||
+ | |||
Eksamen skal teste ut om aspiranten har tilegnet seg innlæringsmål for ferdighet, kunnskap og generell kompetanse beskrevet i læreplan. | Eksamen skal teste ut om aspiranten har tilegnet seg innlæringsmål for ferdighet, kunnskap og generell kompetanse beskrevet i læreplan. |