lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2019/05/13 12:38]
ingrid_dale_bjordal [Innledning]
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2019/05/13 12:47]
ingrid_dale_bjordal [Hovedmål for opplæringen]
Linje 42: Linje 42:
  
 ==== Arbeidsform aspiranter ==== ==== Arbeidsform aspiranter ====
-Det kreves stor grad av egeninnsats under utdanningen. Aspiranten skal føre loggbok for praktisk trening under hele utdanningen. Aspiranten skal legge fram loggbok på forespørsel fra leder og timelærer. Loggboken og resultatet fra progresjonsprøver skal være tema i oppfølgingssamtaler med leder. \\ \\+Det kreves stor grad av egeninnsats under utdanningen. Aspiranten skal føre loggbok for praktisk trening under hele utdanningen og skal legge fram loggbok på forespørsel fra leder og timelærer. Loggboken og resultatet fra progresjonsprøver skal være tema i oppfølgingssamtaler med leder. \\ \\
 Operativt regelverk, strekningsbeskrivelsen og Beredskapsportalen skal benyttes i stor grad slik at aspirantene lærer å bruke den operative regelsamlingen i praksis. Operativt regelverk, strekningsbeskrivelsen og Beredskapsportalen skal benyttes i stor grad slik at aspirantene lærer å bruke den operative regelsamlingen i praksis.
    
Linje 62: Linje 62:
   * Aspiranten har innsikt i gjeldende lover, forskrifter, regler og oppgaver som er nødvendig for sikker og effektiv trafikkstyring   * Aspiranten har innsikt i gjeldende lover, forskrifter, regler og oppgaver som er nødvendig for sikker og effektiv trafikkstyring
   * Aspiranten har kunnskap om skriftlig og muntlig kommunikasjon, samt distribusjon av disse   * Aspiranten har kunnskap om skriftlig og muntlig kommunikasjon, samt distribusjon av disse
-  * Aspiranten har kunnskap om de funksjoner i forskjellige yrkesgrupperog togekseditørens rolle i samspillet mellom funksjoner+  * Aspiranten har kunnskap om de ulike operative funksjoner, samt togekseditørens rolle i samspillet mellom funksjoner
   * Aspiranten kan gjøre rede for togekspeditørens rolle i beredskapssituasjon og ved sikringshendelse   * Aspiranten kan gjøre rede for togekspeditørens rolle i beredskapssituasjon og ved sikringshendelse
   * Aspiranten har kunnskap om betjening av tekniske anlegg og systemer   * Aspiranten har kunnskap om betjening av tekniske anlegg og systemer
lp_tr/laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer.txt · Sist endret: 2024/02/08 13:01 av chrane