lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2020/03/31 13:07]
kristin_strand
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2020/03/31 13:40]
kristin_strand
Linje 65: Linje 65:
   * Aspiranten kan gjøre rede for togekspeditørens rolle i beredskapssituasjon og ved sikringshendelse.   * Aspiranten kan gjøre rede for togekspeditørens rolle i beredskapssituasjon og ved sikringshendelse.
   * Aspiranten har kunnskap om betjening av tekniske anlegg og systemer som brukes i trafikkstyring.   * Aspiranten har kunnskap om betjening av tekniske anlegg og systemer som brukes i trafikkstyring.
 +  * Studenten kan anvende faglig kunnskap basert på gjeldende regler og prosedyrer for å håndtere trafikkstyring, avvik eller uønsket hendelse, samt iverksette tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon.
 +
  
 ==== Innlæringsmål for ferdigheter ==== ==== Innlæringsmål for ferdigheter ====
   * Aspiranten kan lese og forstå trafikkbildet og utøve effektiv trafikkstyring.   * Aspiranten kan lese og forstå trafikkbildet og utøve effektiv trafikkstyring.
   * Aspiranten har en klar og tydelig kommunikasjon i samhandling med andre funksjoner.   * Aspiranten har en klar og tydelig kommunikasjon i samhandling med andre funksjoner.
-  * Aspiranten kan planlegge sine aktiviteter og gjøre gode prioriteringer.+  * Aspiranten kan forstå trafikkbildet, planlegge sine aktiviteter og gjøre gode prioriteringer.
   * Aspiranten kan betjene tekniske anlegg og systemer som er nødvendig for utøvelse av trafikkstyring.    * Aspiranten kan betjene tekniske anlegg og systemer som er nødvendig for utøvelse av trafikkstyring. 
   * Aspiranten kan anvende faglig kunnskap basert på gjeldende regler og prosedyrer for å håndtere trafikkstyring, avvik eller uønsket hendelse, samt iverksette tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon   * Aspiranten kan anvende faglig kunnskap basert på gjeldende regler og prosedyrer for å håndtere trafikkstyring, avvik eller uønsket hendelse, samt iverksette tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon
Linje 93: Linje 95:
  
  
-Skolen bestiller praksisplass i henhold til krav i læreplanen. Linjeleder er ansvarlig for å tildele praksisplass på stasjon, følge opp aspiranten under praksisperioden og sikre at aspiranten får gjennomført krav i loggbok. \\ +Skolen bestiller praksisplass i henhold til krav i læreplanen. For å få best utbytte av praksisperioden skal det kun brukes stasjoner som er egnet som opplæringsstasjon. Linjeledere har ansvar for å velge egnede stasjoner. Linjeleder er ansvarlig for å tildele praksisplass på stasjonfølge opp aspiranten under praksisperioden og sikre at aspiranten får gjennomført krav loggbok\\ 
-For å få best utbytte av praksisperioden skal det kun brukes stasjoner som er egnet som opplæringsstasjon.  Linjeledere har ansvar for å velge egnede stasjoner, og <color #ed1c24>lage en oversikt over stasjoner som ikke egner seg og egner seg samarbeid med Norsk jernbaneskolen.+
  
-</color> 
 I løpet av opplæringen skal aspirantene minimum tjenestegjøre 10 dager på strekning med togmelding og/eller grensestasjon som grenser til strekning med togmelding. \\ I løpet av opplæringen skal aspirantene minimum tjenestegjøre 10 dager på strekning med togmelding og/eller grensestasjon som grenser til strekning med togmelding. \\
  
lp_tr/laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer.txt · Sist endret: 2024/02/08 13:01 av chrane