Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/01/25 12:23] chrane [Tabell] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/01/25 13:11] chrane |
||
---|---|---|---|
Linje 127: | Linje 127: | ||
Under opplæringen blir aspiranten vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å håndtere varierende trafikksituasjoner. Aspiranten blir også vurdert ut fra ikke-tekniske ferdigheter og trafikkforståelse. Det vil bli lagt vekt på samhandling og felles situasjonsforståelse. Bane NOR Jernbaneskolen skal gjennomføre regelmessige prøver og progresjonstester gjennom utdanningen. | Under opplæringen blir aspiranten vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å håndtere varierende trafikksituasjoner. Aspiranten blir også vurdert ut fra ikke-tekniske ferdigheter og trafikkforståelse. Det vil bli lagt vekt på samhandling og felles situasjonsforståelse. Bane NOR Jernbaneskolen skal gjennomføre regelmessige prøver og progresjonstester gjennom utdanningen. | ||
Progresjonsprøvene skal gjenspeile læringsmålene satt i opplæringsplanen. I praksisperioden er Linjeleder ansvarlig for å gjennomføre progresjonstester, | Progresjonsprøvene skal gjenspeile læringsmålene satt i opplæringsplanen. I praksisperioden er Linjeleder ansvarlig for å gjennomføre progresjonstester, | ||
+ | |||
==== Betingelser for oppmelding til eksamener ==== | ==== Betingelser for oppmelding til eksamener ==== | ||
- | Eksamen skal teste ut om aspiranten har tilegnet seg innlæringsmål for ferdighet, kunnskap og generell kompetanse beskrevet i læreplan. Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for å melde aspiranten opp til eksamener etter hver modul når aspiranten vurderes kvalifisert til å bestå eksamen. | + | Eksamen skal teste ut om aspiranten har tilegnet seg innlæringsmål for ferdighet, kunnskap og generell kompetanse beskrevet i læreplan. Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for å melde aspiranten opp til eksamener etter hver modul når aspiranten vurderes kvalifisert til å bestå eksamen. |
Dersom betingelser for oppmelding til eksamen ikke innfris, følges aspiranter opp av Bane NOR Jernbaneskolen. Det settes en tidsgrense på opptil/ | Dersom betingelser for oppmelding til eksamen ikke innfris, følges aspiranter opp av Bane NOR Jernbaneskolen. Det settes en tidsgrense på opptil/ | ||
Før aspiranten kan meldes på avsluttende praktisk/ | Før aspiranten kan meldes på avsluttende praktisk/ | ||
- | • Gjennomført e-læring «Sikkerhetskurs del 1» | + | * Gjennomført e-læring «Sikkerhetskurs del 1» |
- | • Bestått eksamen «Grunnleggende trafikkstyring» | + | |
- | • Bestått praktisk/ | + | |
- | (standard stillverk) | + | |
- | • Bestått avsluttende skriftlig eksamen | + | |
- | • Vise egnethet og gode holdninger | + | |
I løpet av utdanningen skal aspiranten gjennomføre og bestå progresjonstester og tentamener til forberedelse til eksamener. Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for å følge opp resultater fra progresjonstester og tentamener. | I løpet av utdanningen skal aspiranten gjennomføre og bestå progresjonstester og tentamener til forberedelse til eksamener. Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for å følge opp resultater fra progresjonstester og tentamener. | ||
Linje 144: | Linje 146: | ||
Bane NOR Jernbaneskolen utarbeider temabaserte eksamener og følgende temaer må bestås for at det endelige resultatet skal vurderes til bestått: | Bane NOR Jernbaneskolen utarbeider temabaserte eksamener og følgende temaer må bestås for at det endelige resultatet skal vurderes til bestått: | ||
- | • Uregelmessigheter og feil (sikkerhetskritiske feil) | + | * Uregelmessigheter og feil (sikkerhetskritiske feil) |
- | • Trafikkstyring | + | |
- | • Skifting | + | |
- | • Arbeid i spor | + | |
- | • Kommunikasjon | + | |
- | • Beredskap | + | |
Temaene vurderes etter følgende karakterskala: | Temaene vurderes etter følgende karakterskala: | ||
- | Prøver og eksamener vurderes etter karakterskalaen 0 – 5. \\ | ||
^ Karakter | ^ Karakter | ||
| 5 | Bestått \\ Studenten viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | | 5 | Bestått \\ Studenten viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | ||
Linje 165: | Linje 167: | ||
Enhet for kompetansestyring og sikkerhetskultur utarbeider en liste over godkjente sensorer for den spesifikke opplæringen i samarbeid med relevante fagressurser. Sensorer godkjennes av fagleder Trafikkstyring. | Enhet for kompetansestyring og sikkerhetskultur utarbeider en liste over godkjente sensorer for den spesifikke opplæringen i samarbeid med relevante fagressurser. Sensorer godkjennes av fagleder Trafikkstyring. | ||
+ | |||
Bane NOR Jernbaneskolen i samarbeid med enhet for kompetansestyring og sikkerhetskultur inviterer til sensorsamling minimum 4 uker før eksamener for gjennomgang av: | Bane NOR Jernbaneskolen i samarbeid med enhet for kompetansestyring og sikkerhetskultur inviterer til sensorsamling minimum 4 uker før eksamener for gjennomgang av: | ||
- | • Eksamensinnhold | + | * Eksamensinnhold |
- | • Gjennomføring av eksamen | + | |
- | • Sensorveiledning | + | |
- | Ved klage på eksamen og behov for ny vurdering av eksamensresultatene, | + | |
+ | Ved klage på eksamen og behov for ny vurdering av eksamensresultatene, | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | ^ Eksamen | + | ^ Eksamen |
- | | Personlig sikkerhet for befaring av spor | Eksamen i regi av Norsk jernbaneskole, | + | | Sikkerhetskurs del 1 |
- | | Skriftlig eksamen i grunnleggende trafikkstyring | + | | Skriftlig eksamen i grunnleggende trafikkstyring |
- | | Praktisk/ | + | | Praktisk/ |
- | | Avsluttende skriftlig eksamen | + | | Avsluttende skriftlig eksamen |
- | | Avsluttende praktisk/ | + | | Avsluttende praktisk/ |
Ved kontinuasjonseksamen oppnevnes to sensorer. | Ved kontinuasjonseksamen oppnevnes to sensorer. | ||
Linje 185: | Linje 188: | ||
==== Eksamener ==== | ==== Eksamener ==== | ||
- | Med eksamen menes en avsluttende prøve som godkjenner aspiranten til å gå videre i utdanningsløpet, | + | Med eksamen menes en avsluttende prøve som godkjenner aspiranten til å gå videre i utdanningsløpet, |
Eksamensoppgaver for Praktisk/ | Eksamensoppgaver for Praktisk/ | ||
+ | |||
Studentene skal tildeles kandidatnummer som benyttes under skriftlig eksamen. Hjelpemidler er ikke tillatt under eksamen. | Studentene skal tildeles kandidatnummer som benyttes under skriftlig eksamen. Hjelpemidler er ikke tillatt under eksamen. | ||
+ | |||
Dersom man ikke består eksamen, gis det mulighet for å gå opp til ny eksamen. Ny eksamen avlegges tidligst en uke etter første forsøk, og Bane NOR Jernbaneskolen vil sørge for at aspiranten vil få veiledning i denne perioden. Dersom man ikke består kontinuasjonseksamen, | Dersom man ikke består eksamen, gis det mulighet for å gå opp til ny eksamen. Ny eksamen avlegges tidligst en uke etter første forsøk, og Bane NOR Jernbaneskolen vil sørge for at aspiranten vil få veiledning i denne perioden. Dersom man ikke består kontinuasjonseksamen, | ||
+ | |||
Til eksamen skal det utarbeides følgende eksamensoppgaver: | Til eksamen skal det utarbeides følgende eksamensoppgaver: | ||
Linje 196: | Linje 202: | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
^ Togekspeditørutdanningen | ^ Togekspeditørutdanningen | ||
- | | Eksamen i grunnleggende trafikkstyring | + | | Eksamen i grunnleggende trafikkstyring |
- | | Godkjenning til å betjene sikringsanlegg(standard stillverk) | + | | Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk) |
| Avsluttende skriftlig eksamen | | Avsluttende skriftlig eksamen | ||
| Avsluttende praktisk/ | | Avsluttende praktisk/ | ||
Linje 203: | Linje 209: | ||
==== Sikkerhetskurs del 1 ==== | ==== Sikkerhetskurs del 1 ==== | ||
Aspirant gjennomfører e-læringen. | Aspirant gjennomfører e-læringen. | ||
+ | |||
==== Grunnleggende trafikkstyring ==== | ==== Grunnleggende trafikkstyring ==== | ||
Den skriftlige eksamen har en varighet på inntil 5 timer. | Den skriftlige eksamen har en varighet på inntil 5 timer. | ||
+ | |||
==== Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk)==== | ==== Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk)==== | ||
Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk) består av en praktisk/ | Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk) består av en praktisk/ | ||
+ | |||
==== Avsluttende skriftlig eksamen ==== | ==== Avsluttende skriftlig eksamen ==== | ||
Den avsluttende skriftlige eksamen har en varighet på inntil 5 timer. | Den avsluttende skriftlige eksamen har en varighet på inntil 5 timer. | ||
+ | |||
==== Avsluttende praktisk/ | ==== Avsluttende praktisk/ | ||
Den praktisk/ | Den praktisk/ | ||
Linje 223: | Linje 233: | ||
Aspiranten har ikke mulighet til å klage på bedømmelsen av første avlagte eksamen, kun formelle feil som kan ha noe å si for resultatet. Ved kontinuasjonseksamen har aspiranten mulighet til å klage på bedømmelsen, | Aspiranten har ikke mulighet til å klage på bedømmelsen av første avlagte eksamen, kun formelle feil som kan ha noe å si for resultatet. Ved kontinuasjonseksamen har aspiranten mulighet til å klage på bedømmelsen, | ||
+ | |||
Fagleder Trafikkstyring oppnevner 2 nye sensorer som skal vurdere besvarelsen på nytt. De 2 nye sensorene som utpekes av fagleder Trafikkstyring utgjør klagenemnd. Klagenemnda vurderer besvarelsen mot sensorveiledningen. Klagenemnda skal ikke ha tilgang til sensors kommentarer til den eksamen klagen gjelder og heller ikke til den eventuelle begrunnelse som er gitt for klagen. Klagenemndas avgjørelse er endelig og kan ikke påklages. Behandlingsfristen for mottatt klage er en uke. | Fagleder Trafikkstyring oppnevner 2 nye sensorer som skal vurdere besvarelsen på nytt. De 2 nye sensorene som utpekes av fagleder Trafikkstyring utgjør klagenemnd. Klagenemnda vurderer besvarelsen mot sensorveiledningen. Klagenemnda skal ikke ha tilgang til sensors kommentarer til den eksamen klagen gjelder og heller ikke til den eventuelle begrunnelse som er gitt for klagen. Klagenemndas avgjørelse er endelig og kan ikke påklages. Behandlingsfristen for mottatt klage er en uke. | ||
+ | |||
==== Klage på muntlig og praktisk/ | ==== Klage på muntlig og praktisk/ | ||
Aspiranten kan be om en begrunnelse for eksamensresultatet på muntlig og praktisk muntlig eksamen. Kravet om begrunnelse må framsettes umiddelbart overfor sensor etter at eksamensresultatet er meddelt. Aspiranten trenger ikke begrunne hvorfor det bes om begrunnelse av eksamensresultatet. | Aspiranten kan be om en begrunnelse for eksamensresultatet på muntlig og praktisk muntlig eksamen. Kravet om begrunnelse må framsettes umiddelbart overfor sensor etter at eksamensresultatet er meddelt. Aspiranten trenger ikke begrunne hvorfor det bes om begrunnelse av eksamensresultatet. | ||
Linje 231: | Linje 243: | ||
Klage på formelle feil sendes innen 2 virkedager til leder Kompetansestyring og sikkerhetskultur for vurdering. Representant fra Kompetansestyring og sikkerhetskultur sammen med fagleder Trafikkstyring utgjør klagenemnd som vurderer klagen på formelle feil. Opplysninger fra sensor og eksaminator fra eksamen innhentes og legges til grunn for vurdering. Dersom aspiranten får medhold i klagen, skal eksamensresultatet annulleres og aspiranten har rett til å avlegge ny eksamen. Dersom det avlegges ny eksamen, skal en ny sensor vurdere aspiranten. Fagleder Trafikkstyring oppnevner nye sensorer. | Klage på formelle feil sendes innen 2 virkedager til leder Kompetansestyring og sikkerhetskultur for vurdering. Representant fra Kompetansestyring og sikkerhetskultur sammen med fagleder Trafikkstyring utgjør klagenemnd som vurderer klagen på formelle feil. Opplysninger fra sensor og eksaminator fra eksamen innhentes og legges til grunn for vurdering. Dersom aspiranten får medhold i klagen, skal eksamensresultatet annulleres og aspiranten har rett til å avlegge ny eksamen. Dersom det avlegges ny eksamen, skal en ny sensor vurdere aspiranten. Fagleder Trafikkstyring oppnevner nye sensorer. | ||
Finner klagenemnda at det er begått formelle feil, og det er rimelig å anta at dette kan ha hatt betydning for en eller flere aspiranters prestasjon eller bedømmelse av denne, kan det bestemmes at det skal holdes ny muntlig/ | Finner klagenemnda at det er begått formelle feil, og det er rimelig å anta at dette kan ha hatt betydning for en eller flere aspiranters prestasjon eller bedømmelse av denne, kan det bestemmes at det skal holdes ny muntlig/ | ||
+ | |||
==== Fusk ==== | ==== Fusk ==== | ||
Som fusk regnes uredelige handlinger eller forhold som tar sikte på å gi aspiranten et uberettiget fortrinn ved vurderingen. Hovedområder som betraktes som fusk er: bruk av ulovlige hjelpemidler, | Som fusk regnes uredelige handlinger eller forhold som tar sikte på å gi aspiranten et uberettiget fortrinn ved vurderingen. Hovedområder som betraktes som fusk er: bruk av ulovlige hjelpemidler, | ||
Linje 240: | Linje 253: | ||
Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som forventes av en togekspeditør. | Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som forventes av en togekspeditør. | ||
Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togekspeditører kan fremvise disse ferdighetene. | Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togekspeditører kan fremvise disse ferdighetene. | ||
- | Kommunikasjon og teamarbeid | + | ^ Kommunikasjon og temaarbeid |
- | • Uttrykker seg kortfattet og tydelig | + | |• Uttrykker seg kortfattet og tydelig |
- | • Sier og gjør ting på en slik måte at det ikke kan misforstås | + | |• Sier og gjør ting på en slik måte at det ikke kan misforstås |
- | • Forsikrer seg om at andre har forstått ved tilbakelesning og kontroll av kommunikasjon | + | |• Forsikrer seg om at andre har forstått ved tilbakelesning og kontroll av kommunikasjon |
- | • Gir klare og utvetydige instruksjoner | + | |• Gir klare og utvetydige instruksjoner |
- | • Deler informasjon med andre, spesielt før/ifm krevende operasjoner | + | |• Deler informasjon med andre, spesielt før/ifm krevende operasjoner |
- | • Videreformidler relevant informasjon til togleder, naboTXP, toginformatør og andre relevante roller | + | |• Videreformidler relevant informasjon til togleder, naboTXP, toginformatør og andre relevante roller |
- | • Ryddig overføring av oppgaver og ansvar ved vaktavløsning | + | |• Ryddig overføring av oppgaver og ansvar ved vaktavløsning |
- | • Holder øye med og kryssjekker andres handlinger | + | |• Holder øye med og kryssjekker andres handlinger |
- | • Har en god og naturlig tone med sine kolleger | + | |• Har en god og naturlig tone med sine kolleger |
- | • Konfliktforebygging og -løsning (unngår baksnakking, | + | |• Konfliktforebygging og -løsning (unngår baksnakking, |
- | • Er høflig, behersket og korrekt i kontakt med andre | + | |• Er høflig, behersket og korrekt i kontakt med andre | |
- | • Hjelper til ved behov | + | |• Hjelper til ved behov | |
- | • Søker aktivt informasjon fra andre | + | |• Søker aktivt informasjon fra andre | |
- | + | ^ Situasjonsbevissthet og framsynthet ^ | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | Situasjonsbevissthet og framsynthet | + | |
• Gjør gode prioriteringer | • Gjør gode prioriteringer | ||
• Opprettholder oversikt over alle aktiviteter i og ved sporet som har betydning for trafikksikkerheten (tog, arbeider, skift, befaringer) | • Opprettholder oversikt over alle aktiviteter i og ved sporet som har betydning for trafikksikkerheten (tog, arbeider, skift, befaringer) | ||
• Utnytter fleksibiliteten i kapasiteten til å få smidigst mulig trafikkavvikling | • Utnytter fleksibiliteten i kapasiteten til å få smidigst mulig trafikkavvikling | ||
• Proaktiv. Ser hvordan egne valg og eksterne forhold kommer til å påvirke totalsituasjonen flere skritt fremover | • Proaktiv. Ser hvordan egne valg og eksterne forhold kommer til å påvirke totalsituasjonen flere skritt fremover | ||
- | + | ^ Oppgavehåndtering og selvinnsikt | |
- | + | ||
- | + | ||
- | Oppgavehåndtering og selvinnsikt | + | |
• Er bevisst på og håndterer målkonflikter | • Er bevisst på og håndterer målkonflikter | ||
• Stiller frisk, uthvilt og skikket til å gå på jobb | • Stiller frisk, uthvilt og skikket til å gå på jobb | ||
Linje 282: | Linje 281: | ||
• Ber om hjelp når det er behov | • Ber om hjelp når det er behov | ||
• Fornuftig bruk av pauser | • Fornuftig bruk av pauser | ||
- | + | ^ Lederskap | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | Lederskap | + | |
• Anvender rollens myndighet på en optimal måte for å sikre trafikkstyringen | • Anvender rollens myndighet på en optimal måte for å sikre trafikkstyringen | ||
• Melder fra om bekymringer vedrørende sikkerhet | • Melder fra om bekymringer vedrørende sikkerhet | ||
Linje 295: | Linje 287: | ||
• Stoler på seg selv og egne beslutninger | • Stoler på seg selv og egne beslutninger | ||
• Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer | • Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
Linje 310: | Linje 297: | ||
==== Innhold ==== | ==== Innhold ==== | ||
- | Egnethet og holdninger | + | Egnethet og holdninger |
- | Loggboka | + | Loggboka |
- | Veilederfunksjonen i praksis | + | Veilederfunksjonen i praksis |
- | Progresjonstesting | + | Progresjonstesting |
- | Eksamensinnhold og -oppgaver | + | Eksamensinnhold og -oppgaver |
- | Sensorkurs og sensurretningslinjer | + | Sensorkurs og sensurretningslinjer |
- | Innsyn i opplæringsdokumentasjon | + | Innsyn i opplæringsdokumentasjon |
Samhandling Trafikk-Bane NOR Jernbaneskolen | Samhandling Trafikk-Bane NOR Jernbaneskolen | ||
Linje 333: | Linje 320: | ||
==== Eksamensinnhold og -oppgaver ==== | ==== Eksamensinnhold og -oppgaver ==== | ||
Bane NOR Jernbaneskolen utarbeider eksamensoppgaver mot læringsmålene i henhold til læreplanen. Det skal utarbeides eksamensspørsmål for eksamen og eventuell kontinuasjonseksamen. Spørsmålene skal ha likt innhold, men stilt annerledes slik at aspiranten blir testet i samme temaer i alle eksamener. | Bane NOR Jernbaneskolen utarbeider eksamensoppgaver mot læringsmålene i henhold til læreplanen. Det skal utarbeides eksamensspørsmål for eksamen og eventuell kontinuasjonseksamen. Spørsmålene skal ha likt innhold, men stilt annerledes slik at aspiranten blir testet i samme temaer i alle eksamener. | ||
+ | |||
Eksamensoppgavene deles digitalt mellom enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur, | Eksamensoppgavene deles digitalt mellom enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur, | ||
- | |||
Linje 340: | Linje 327: | ||
Nye sensorer må ha gjennomført sensorgrunnkurs for å kunne utøve sensur. Sensorkurs arrangeres i regi av enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur og i samarbeid med Bane NOR Jernbaneskolen. | Nye sensorer må ha gjennomført sensorgrunnkurs for å kunne utøve sensur. Sensorkurs arrangeres i regi av enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur og i samarbeid med Bane NOR Jernbaneskolen. | ||
Bane NOR Jernbaneskolen sender oversikt over eksamener og antall aspiranter til enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur for organisering av sensorbehov. | Bane NOR Jernbaneskolen sender oversikt over eksamener og antall aspiranter til enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur for organisering av sensorbehov. | ||
+ | |||
Bane NOR Jernbaneskolen i samarbeid med Trafikk organiserer sensorsamling i forkant av avsluttende eksamener. I denne samlingen skal følgende temaer tas opp: | Bane NOR Jernbaneskolen i samarbeid med Trafikk organiserer sensorsamling i forkant av avsluttende eksamener. I denne samlingen skal følgende temaer tas opp: | ||
- | - Eksamensoppgaver | + | * Eksamensoppgaver |
- | - Sensorveiledning utarbeidet av Bane NOR Jernbaneskolen | + | |
- | - Organisering av sensur (eksamen og kontinuasjonseksamen). Sensorer blir organisert slik at de kan rette kontinuasjonseksamen på aspiranter som de ikke har rettet opp ved første eksamen. | + | |
Enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur organiserer bruk av sensorer til klagenemnda. Sensor utnevnes i forkant av eksamen og kan ikke brukes til rettelse av eksamen og kontinuasjonseksamen. Sensor skal etter endt vurderingssituasjon levere hele sensorvurderingen, | Enheten Kompetansestyring og sikkerhetskultur organiserer bruk av sensorer til klagenemnda. Sensor utnevnes i forkant av eksamen og kan ikke brukes til rettelse av eksamen og kontinuasjonseksamen. Sensor skal etter endt vurderingssituasjon levere hele sensorvurderingen, | ||
Linje 352: | Linje 341: | ||
Trafikk og Bane NOR Jernbaneskolen må strebe etter god kommunikasjon. Det forventes at dialogen er konstruktiv og løsningsorientert. | Trafikk og Bane NOR Jernbaneskolen må strebe etter god kommunikasjon. Det forventes at dialogen er konstruktiv og løsningsorientert. | ||
Trafikk og Bane NOR Jernbaneskolen skal ha 4 møter i året for god samarbeidskultur der følgende temaer tas opp: | Trafikk og Bane NOR Jernbaneskolen skal ha 4 møter i året for god samarbeidskultur der følgende temaer tas opp: | ||
- | - Evaluering av resultater | + | * Evaluering av resultater |
- | - Evaluering av gjennomføring av opplæring | + | |
- | - Eksamensform og -gjennomføring | + | |
- | - Sensorkorpset | + | |
- | - Ulike utfordringer: | + | |
- | - Veien videre | + | |
Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for innkalling og gjennomføring av disse møtene. | Bane NOR Jernbaneskolen har ansvar for innkalling og gjennomføring av disse møtene. | ||