lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/01/25 13:11]
chrane
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/01/25 13:22]
chrane
Linje 268: Linje 268:
 |• Søker aktivt informasjon fra andre | |• Søker aktivt informasjon fra andre |
 ^ Situasjonsbevissthet og framsynthet                                                                            ^  ^ Situasjonsbevissthet og framsynthet                                                                            ^
-• Gjør gode prioriteringer +|• Gjør gode prioriteringer | 
-• Opprettholder oversikt over alle aktiviteter i og ved sporet som har betydning for trafikksikkerheten (tog, arbeider, skift, befaringer) +|• Opprettholder oversikt over alle aktiviteter i og ved sporet som har betydning for trafikksikkerheten (tog, arbeider, skift, befaringer)| 
-• Utnytter fleksibiliteten i kapasiteten til å få smidigst mulig trafikkavvikling +|• Utnytter fleksibiliteten i kapasiteten til å få smidigst mulig trafikkavvikling| 
-• Proaktiv. Ser hvordan egne valg og eksterne forhold kommer til å påvirke totalsituasjonen flere skritt fremover +|• Proaktiv. Ser hvordan egne valg og eksterne forhold kommer til å påvirke totalsituasjonen flere skritt fremover|
 ^ Oppgavehåndtering og selvinnsikt                                                                            ^  ^ Oppgavehåndtering og selvinnsikt                                                                            ^
-• Er bevisst på og håndterer målkonflikter +|• Er bevisst på og håndterer målkonflikter| 
-• Stiller frisk, uthvilt og skikket til å gå på jobb +|• Stiller frisk, uthvilt og skikket til å gå på jobb| 
-• Håndterer distraksjoner godt +|• Håndterer distraksjoner godt| 
-• Sier nei/stopp for å begrense egen arbeidsbelastning +|• Sier nei/stopp for å begrense egen arbeidsbelastning| 
-• Tar en fot i bakken for å få oversikt når dette er påkrevet +|• Tar en fot i bakken for å få oversikt når dette er påkrevet| 
-• Rådfører seg med andre, bl.a. ved usikkerhet +|• Rådfører seg med andre, bl.a. ved usikkerhet| 
-• Ber om hjelp når det er behov +|• Ber om hjelp når det er behov| 
-• Fornuftig bruk av pauser +|• Fornuftig bruk av pauser|
 ^ Lederskap                                                                             ^ ^ Lederskap                                                                             ^
-• Anvender rollens myndighet på en optimal måte for å sikre trafikkstyringen +|• Anvender rollens myndighet på en optimal måte for å sikre trafikkstyringen| 
-• Melder fra om bekymringer vedrørende sikkerhet +|• Melder fra om bekymringer vedrørende sikkerhet| 
-• Griper inn når det er nødvendig +|• Griper inn når det er nødvendig| 
-• Stoler på seg selv og egne beslutninger +|• Stoler på seg selv og egne beslutninger| 
-• Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer  +|• Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer|
- +
   
  
lp_tr/laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer.txt · Sist endret: 2024/02/08 13:01 av chrane