Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/01/25 13:22] chrane |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togekspeditorer [2023/04/13 00:32] 127.0.0.1 ekstern redigering |
||
---|---|---|---|
Linje 157: | Linje 157: | ||
^ Karakter | ^ Karakter | ||
- | | 5 | Bestått \\ Studenten viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | + | | 5 | Bestått \\ Det vises god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. |
- | | 4 | Bestått \\ Studenten viser helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene | + | | 4 | Bestått \\ Det vises helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene |
- | | 3 | Bestått \\ Studenten viser tilstrekkelig helhetsoversikt og nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | + | | 3 | Bestått \\ Det vises tilstrekkelig helhetsoversikt og nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. |
- | | 2 | Ikke bestått \\ Studenten viser manglende helhetsoversikt og ikke nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | + | | 2 | Ikke bestått \\ Det vises manglende helhetsoversikt og ikke nødvendig kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. |
- | | 1 | Ikke bestått \\ Studenten viser vesentlige mangler i kunnskaps- og ferdighetsmål | + | | 1 | Ikke bestått \\ Det vises vesentlige mangler i kunnskaps- og ferdighetsmål |
| 0 | Eksamen ikke gjennomført | | 0 | Eksamen ikke gjennomført | ||
Linje 192: | Linje 192: | ||
Eksamensoppgaver for Praktisk/ | Eksamensoppgaver for Praktisk/ | ||
- | Studentene | + | Aspirantene |
Dersom man ikke består eksamen, gis det mulighet for å gå opp til ny eksamen. Ny eksamen avlegges tidligst en uke etter første forsøk, og Bane NOR Jernbaneskolen vil sørge for at aspiranten vil få veiledning i denne perioden. Dersom man ikke består kontinuasjonseksamen, | Dersom man ikke består eksamen, gis det mulighet for å gå opp til ny eksamen. Ny eksamen avlegges tidligst en uke etter første forsøk, og Bane NOR Jernbaneskolen vil sørge for at aspiranten vil få veiledning i denne perioden. Dersom man ikke består kontinuasjonseksamen, | ||
Linje 214: | Linje 214: | ||
==== Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk)==== | ==== Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk)==== | ||
- | Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk) består av en praktisk/ | + | Godkjenning til å betjene sikringsanlegg (standard stillverk) består av en praktisk/ |
==== Avsluttende skriftlig eksamen ==== | ==== Avsluttende skriftlig eksamen ==== | ||
Linje 249: | Linje 249: | ||
Oppdages fusk eller forsøk på fusk, skal dette straks rapporteres til opplæringsleder for trafikkutdanning ved Bane NOR Jernbaneskolen som kan utelukke aspiranten fra videre deltakelse i eksamen. Opplæringsleder for trafikkutdanning rapporterer hendelsen videre til aspirantens leder. | Oppdages fusk eller forsøk på fusk, skal dette straks rapporteres til opplæringsleder for trafikkutdanning ved Bane NOR Jernbaneskolen som kan utelukke aspiranten fra videre deltakelse i eksamen. Opplæringsleder for trafikkutdanning rapporterer hendelsen videre til aspirantens leder. | ||
+ | \\ \\ | ||
===== Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togekspeditør ===== | ===== Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togekspeditør ===== | ||
Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som forventes av en togekspeditør. | Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som forventes av en togekspeditør. | ||
Linje 288: | Linje 288: | ||
|• Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer| | |• Etterlever gjeldende regelverk og prosedyrer| | ||
- | + | \\ \\ | |
===== Vedlegg 2 til læreplan: Retningslinjer til læreplanen for Togekspeditør ===== | ===== Vedlegg 2 til læreplan: Retningslinjer til læreplanen for Togekspeditør ===== |