Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
|
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togleder_i_oslo_ebicos_gs_i [2016/08/05 10:39] km |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_av_togleder_i_oslo_ebicos_gs_i [2016/08/05 13:17] km [Tema 2: Sikringsanleggfunksjoner] |
| |
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
|Gjøre rede for:\\ - Stilling av togvei og indikeringenes betydning i denne \\ - Forriglingskrav til forløp. \\ - Stilling av lange togveier og bruk av viapunkter \\ - Hvordan en togvei utløses etter som toget kjører \\ - Nødutløsing av en eller flere togveier (2 tidsrelèer, øst og vest) \\ - Flankedekning \\ - Sporveksel \\ - Sporsperre \\ - Hovedsignal \\ - Dvergsignal \\ - Indikering \\ - Forklare at sporfelt ikke er dekningsgivende objekt, men at det er krav til frie sporfelter \\ - Sporfelt|Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette \\ tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon \\ og rolleforståelse.\\ | | |Gjøre rede for:\\ - Stilling av togvei og indikeringenes betydning i denne \\ - Forriglingskrav til forløp. \\ - Stilling av lange togveier og bruk av viapunkter \\ - Hvordan en togvei utløses etter som toget kjører \\ - Nødutløsing av en eller flere togveier (2 tidsrelèer, øst og vest) \\ - Flankedekning \\ Sporveksel \\ Sporsperre \\ Hovedsignal \\ Dvergsignal \\ Indikering \\ Forklare at sporfelt ikke er dekningsgivende objekt, men at det er krav til frie sporfelter \\ - Sporfelt|Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette \\ tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon \\ og rolleforståelse.\\ | |
| |
** Leksjon 6: Lokale forhold Østfoldbanen ** | ** Leksjon 6: Lokale forhold Østfoldbanen ** |
| |
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
|Gjøre rede for:\\ Rødlyskontroll: \\ - Aktiv pærekontroll \\ - Mot relelinjeblokk \\ \\ Lampekontroll: \\ - Hovedsignal \\ - Forsignal \\ - Dvergsignal \\ - Dobbeltfilamentlamper (GS-området)|Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette tiltak/prosedyrer \\ avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon og rolleforståelse.\\ | | |Gjøre rede for:\\ - Rødlyskontroll: \\ Aktiv pærekontroll \\ Mot relelinjeblokk \\ \\ - Lampekontroll: \\ Hovedsignal \\ Forsignal \\ Dvergsignal \\ - Dobbeltfilamentlamper (GS-området)|Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette tiltak/prosedyrer \\ avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon og rolleforståelse.\\ | |
| |
** Leksjon 11: ATC ** | ** Leksjon 11: ATC ** |
| |
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ |
|Gjøre rede for beherske bruken av kjøreplan og hvordan foreta endringer i kjøreplan:\\ - Oppsett av kjøreplan \\ - Forskjellen mellom kjøreplan og standardplan \\ - Automatisk togledelse (TLS) \\ - Automater \\ - Kopiere kjøreplan \\ - Lage midlertidig kjøreplan \\ - Endre kjøreplan \\ - Slette midlertidig kjøreplan|Eleven skal beherske bruken av kjøreplan og hvordan foreta endringer i kjøreplan.\\ \\ Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon og rolleforståelse.\\ | | |Gjøre rede for beherske bruken av kjøreplan og hvordan foreta endringer i kjøreplan:\\ - Oppsett av kjøreplan \\ - Forskjellen mellom kjøreplan og standardplan \\ - Automatisk togledelse (TLS) \\ - Automater \\ \\ - Kopiere kjøreplan \\ - Lage midlertidig kjøreplan \\ - Endre kjøreplan \\ - Slette midlertidig kjøreplan|Eleven skal beherske bruken av kjøreplan og hvordan foreta endringer i kjøreplan.\\ \\ Demonstrere og mestre betjening av sikringsanlegget.\\ \\ Styre trafikken effektivt, og iverksette tiltak/prosedyrer avhengig av oppstått situasjon.\\ \\ Demonstrere god kommunikasjon og rolleforståelse.\\ | |
| |
** Leksjon 13: Særskilte brannobjekter og nødfrakopling ** | ** Leksjon 13: Særskilte brannobjekter og nødfrakopling ** |