lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/06/08 13:33]
larhed [Vedlegg 1: Jernbaneverkets ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere]
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/07/27 08:40]
larhed [5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform]
Linje 11: Linje 11:
 |004|03.02.16|Endret pkt 7.3 Fjernstyringsprøve| |004|03.02.16|Endret pkt 7.3 Fjernstyringsprøve|
 |005|13.04.16|Endret pkt. 4, 6.3, pkt. 7.1, pkt. 7.3 endringen i Fjernstyringsprøven er reversert| |005|13.04.16|Endret pkt. 4, 6.3, pkt. 7.1, pkt. 7.3 endringen i Fjernstyringsprøven er reversert|
 +|006| |Revisjon 005 publisert i wiki|
  
 ==== 1. Innledning ==== ==== 1. Innledning ====
Linje 91: Linje 92:
 |0|Eksamen ikke gjennomført| |0|Eksamen ikke gjennomført|
  
-|**Karakter**|**Standard ved skriftlig og muntlig eksamen**|+|**Karakter**|**Skriftlig og muntlig eksamen**|
 |5|Bestått\\ Eleven viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | |5|Bestått\\ Eleven viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. |
 |4|Bestått\\ Eleven viser helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | |4|Bestått\\ Eleven viser helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. |
Linje 268: Linje 269:
  
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
-|Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig muntlig \\ og skriftlig kommunikasjon, og bidra til god praksis |+|Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig \\ muntlig og skriftlig kommunikasjon, \\ og bidra til god praksis |
  
 **Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer** **Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer**
  
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
-|Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, erkjennelse og fordeling, samt bestemmelser om dette \\ - Anbefalt tekst i kunngjøringer for ulike situasjoner \\ - Hvor man finner informasjon om stasjoner og strekninger \\ \\ Eleven skal få innføring i FIDO, og hvilke distribusjonskanaler FIDO erstatter\\ \\ Eleven skal forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne forklare forskjellen på ulike typer kunngjøringer.\\ \\ Eleven skal kunne utarbeide, distribuere og innhente erkjennelse av kunngjøringer. \\ \\ Eleven skal kunne registrere, fordele og kontrollere kvitteringer for kunngjøringer i FIDO.\\ |+|Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, erkjennelse og fordeling, samt bestemmelser om dette \\ - Anbefalt tekst i kunngjøringer for ulike situasjoner \\ - Hvor man finner informasjon om stasjoner og strekninger \\ \\ Eleven skal få innføring i FIDO, og hvilke distribusjonskanaler FIDO erstatter\\ \\ Eleven skal forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne forklare forskjellen \\ på ulike typer kunngjøringer.\\ \\ Eleven skal kunne utarbeide, \\ distribuere og innhente erkjennelse av kunngjøringer. \\ \\ Eleven skal kunne registrere, fordele og kontrollere kvitteringer for kunngjøringer \\ i FIDO.\\ |
  
 ** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge ** ** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge **
lp_tr/laereplan_for_utdanning_togledere.txt · Sist endret: 2024/04/25 11:57 av chrane