Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/06/08 13:33] larhed [Vedlegg 1: Jernbaneverkets ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/07/27 08:41] larhed [Tema 4: Håndtere avvikssituasjoner] |
||
---|---|---|---|
Linje 11: | Linje 11: | ||
|004|03.02.16|Endret pkt 7.3 Fjernstyringsprøve| | |004|03.02.16|Endret pkt 7.3 Fjernstyringsprøve| | ||
|005|13.04.16|Endret pkt. 4, 6.3, pkt. 7.1, pkt. 7.3 endringen i Fjernstyringsprøven er reversert| | |005|13.04.16|Endret pkt. 4, 6.3, pkt. 7.1, pkt. 7.3 endringen i Fjernstyringsprøven er reversert| | ||
+ | |006| |Revisjon 005 publisert i wiki| | ||
==== 1. Innledning ==== | ==== 1. Innledning ==== | ||
Linje 91: | Linje 92: | ||
|0|Eksamen ikke gjennomført| | |0|Eksamen ikke gjennomført| | ||
- | |**Karakter**|**Standard ved skriftlig | + | |**Karakter**|**Skriftlig |
|5|Bestått\\ Eleven viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | | |5|Bestått\\ Eleven viser god helhetsoversikt og svært god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | | ||
|4|Bestått\\ Eleven viser helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | | |4|Bestått\\ Eleven viser helhetsoversikt og god kompetanse i kunnskaps- og ferdighetsmålene. | | ||
Linje 257: | Linje 258: | ||
==== Tema 2: Kunngjøringer og kommunikasjon ==== | ==== Tema 2: Kunngjøringer og kommunikasjon ==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning | ||
Linje 268: | Linje 269: | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
- | |Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig | + | |Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig \\ muntlig |
**Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer** | **Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer** | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
- | |Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, | + | |Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, |
** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge ** | ** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge ** | ||
Linje 281: | Linje 282: | ||
==== Tema 3: Togleders oppgaver ==== | ==== Tema 3: Togleders oppgaver ==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning | ||
Linje 296: | Linje 297: | ||
==== Tema 4: Håndtere avvikssituasjoner==== | ==== Tema 4: Håndtere avvikssituasjoner==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, |