Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/07/27 08:41] larhed [Tema 4: Håndtere avvikssituasjoner] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/08/08 12:16] km [Tema 1: Innføring] |
||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
===== Læreplan utdanning av togledere ===== | ===== Læreplan utdanning av togledere ===== | ||
- | < | + | |
==== Revisjonshistorikk ==== | ==== Revisjonshistorikk ==== | ||
Linje 32: | Linje 32: | ||
// | // | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
// | // | ||
// | // | ||
- | | + | |
- | | + | |
//Sensorer på toglederprøven og avsluttende skriftlig eksamen skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | //Sensorer på toglederprøven og avsluttende skriftlig eksamen skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
//Sensorer på fjernstyringsprøven skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | //Sensorer på fjernstyringsprøven skal oppfylle følgende kompetansekrav:// | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
==== 5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform ==== | ==== 5. Gjennomføring av opplæringen og arbeidsform ==== | ||
Linje 66: | Linje 66: | ||
I læreplanens leksjoner brukes bestemte ord og uttrykk for å beskrive hvordan læringsbegrepet skal forstås og hvor grundig læringen skal være. Dette vil igjen ha betydning for hvilken vekt emnet skal ha og hvilke undervisningsmetoder og test/ | I læreplanens leksjoner brukes bestemte ord og uttrykk for å beskrive hvordan læringsbegrepet skal forstås og hvor grundig læringen skal være. Dette vil igjen ha betydning for hvilken vekt emnet skal ha og hvilke undervisningsmetoder og test/ | ||
- | {{laereplanutdanning_av_togledere_Image_0.png}} | + | {{: |
Læringskompleksiteten øker for hvert nivå. | Læringskompleksiteten øker for hvert nivå. | ||
Linje 110: | Linje 110: | ||
Læreplan for utdanning av togledere har følgende eksamener: | Læreplan for utdanning av togledere har følgende eksamener: | ||
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
- | | + | |
Gjennom utdanningen kreves at alle eksamener bestås. | Gjennom utdanningen kreves at alle eksamener bestås. | ||
Linje 122: | Linje 122: | ||
På skriftlig eksamen Toglederprøven tillates følgende hjelpemidler: | På skriftlig eksamen Toglederprøven tillates følgende hjelpemidler: | ||
- | | + | |
- | | + | |
På øvrige eksamener tillates ikke bruk av hjelpemidler. | På øvrige eksamener tillates ikke bruk av hjelpemidler. | ||
Linje 252: | Linje 252: | ||
**Tidsramme: | **Tidsramme: | ||
+ | |<49em 60% 40%>| | ||
^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ | ||
|Eleven skal få innføring om utdanningen, | |Eleven skal få innføring om utdanningen, | ||
Linje 314: | Linje 315: | ||
==== Tema 5: Arbeid i spor ==== | ==== Tema 5: Arbeid i spor ==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | ||
Linje 331: | Linje 332: | ||
==== Tema 6: Tekniske anlegg ==== | ==== Tema 6: Tekniske anlegg ==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | ||
Linje 381: | Linje 382: | ||
==== Tema 7: Ulykker - beredskap ==== | ==== Tema 7: Ulykker - beredskap ==== | ||
- | **Hovedmål: | + | **Hovedmål: |
**Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, | **Arbeidsform på skolen:** Teoriundervisning, |