lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/08/08 12:16]
km [Tema 1: Innføring]
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/08/08 12:16]
km [Tema 2: Kunngjøringer og kommunikasjon]
Linje 269: Linje 269:
 **Leksjon 2.1: Kommunikasjon** **Leksjon 2.1: Kommunikasjon**
  
 +|<49em 60% 40%>|
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
 |Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig \\ muntlig og skriftlig kommunikasjon, \\ og bidra til god praksis | |Eleven skal kunne opparbeide seg helhetlig kompetanse: \\ - I muntlig og skriftlig kommunikasjon \\ \\ Eleven skal kunne opparbeide seg grunnleggende kompetanse i: \\ - Informasjon til jernbaneforetak ved forsinkelser eller andre driftsavvik \\ - Informasjon til txp og toginformatør ved forsinkelser eller andre driftsavvik | Eleven skal praktisere nøyaktig \\ muntlig og skriftlig kommunikasjon, \\ og bidra til god praksis |
Linje 274: Linje 275:
 **Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer** **Leksjon 2.2: Kunngjøringer og sirkulærer**
  
 +|<49em 60% 40%>|
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
 |Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, erkjennelse og fordeling, samt bestemmelser om dette \\ - Anbefalt tekst i kunngjøringer for ulike situasjoner \\ - Hvor man finner informasjon om stasjoner og strekninger \\ \\ Eleven skal få innføring i FIDO, og hvilke distribusjonskanaler FIDO erstatter\\ \\ Eleven skal forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne forklare forskjellen \\ på ulike typer kunngjøringer.\\ \\ Eleven skal kunne utarbeide, \\ distribuere og innhente erkjennelse av kunngjøringer. \\ \\ Eleven skal kunne registrere, fordele og kontrollere kvitteringer for kunngjøringer \\ i FIDO.\\ | |Eleven skal gjøre rede for:\\ - Fordeling av restkapasitet \\ - Innholdet i kunngjøringer og sirkulærer, erkjennelse og fordeling, samt bestemmelser om dette \\ - Anbefalt tekst i kunngjøringer for ulike situasjoner \\ - Hvor man finner informasjon om stasjoner og strekninger \\ \\ Eleven skal få innføring i FIDO, og hvilke distribusjonskanaler FIDO erstatter\\ \\ Eleven skal forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne forklare forskjellen \\ på ulike typer kunngjøringer.\\ \\ Eleven skal kunne utarbeide, \\ distribuere og innhente erkjennelse av kunngjøringer. \\ \\ Eleven skal kunne registrere, fordele og kontrollere kvitteringer for kunngjøringer \\ i FIDO.\\ |
Linje 279: Linje 281:
 ** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge ** ** Leksjon 2.3: Kryssingsforandring og endring av togs rekkefølge **
  
 +|<49em 60% 40%>|
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
 | Eleven skal kunne gjøre rede for bestemmelsene om:\\ - Kryssingsforandring \\ - Endring av togs rekkefølge \\ \\ Eleven skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.| Eleven skal kunne utstede ordrer om kryssingsendring og endring av togs rekkefølge.\\ \\ Eleven skal utføre korrekt kommunikasjon. \\ \\ Eleven skal kunne planlegge for framtidig trafikkbilde.| | Eleven skal kunne gjøre rede for bestemmelsene om:\\ - Kryssingsforandring \\ - Endring av togs rekkefølge \\ \\ Eleven skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.| Eleven skal kunne utstede ordrer om kryssingsendring og endring av togs rekkefølge.\\ \\ Eleven skal utføre korrekt kommunikasjon. \\ \\ Eleven skal kunne planlegge for framtidig trafikkbilde.|
lp_tr/laereplan_for_utdanning_togledere.txt · Sist endret: 2024/04/25 11:57 av chrane