lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/08/08 12:17]
km [Tema 4: Håndtere avvikssituasjoner]
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2016/08/08 12:17]
km [Tema 5: Arbeid i spor]
Linje 330: Linje 330:
 **Leksjon 5.1: Arbeid i spor ** **Leksjon 5.1: Arbeid i spor **
  
 +|<49em 60% 40%>|
 ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^ ^Kunnskapsmål^Ferdighetsmål^
 |Eleven skal gjøre rede for iverksettelse og avslutning av arbeid i spor og bestemmelser for dette, herunder: \\ - Togleders og txps ansvar og roller \\ - Disponering av strekning for arbeid \\ - Disponering av strekning for kjøring av arbeidstog \\ - Anleggsområde jernbane\\ \\ Eleven skal ha gjøre rede for bruk av elsikkerhetsplan, frakobling av kontaktledningsanlegg (KL) og hvilke funksjoner som er involvert.\\ \\ Eleven skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne sikre personell som jobber i og ved spor, og utføre korrekt iverksettelse og avslutning av arbeid.\\ \\ Eleven skal utføre korrekt kommunikasjon.\\ \\ Eleven skal vise vurderingsevne og handlingskompetanse, samt mestre de situasjoner hvor togleder er sentral barriere.\\ \\ Eleven skal demonstrere gode ikke-tekniske ferdigheter.| |Eleven skal gjøre rede for iverksettelse og avslutning av arbeid i spor og bestemmelser for dette, herunder: \\ - Togleders og txps ansvar og roller \\ - Disponering av strekning for arbeid \\ - Disponering av strekning for kjøring av arbeidstog \\ - Anleggsområde jernbane\\ \\ Eleven skal ha gjøre rede for bruk av elsikkerhetsplan, frakobling av kontaktledningsanlegg (KL) og hvilke funksjoner som er involvert.\\ \\ Eleven skal kunne forklare den risiko unøyaktighet i kommunikasjon og utførelse av oppgaver kan medføre.|Eleven skal kunne sikre personell som jobber i og ved spor, og utføre korrekt iverksettelse og avslutning av arbeid.\\ \\ Eleven skal utføre korrekt kommunikasjon.\\ \\ Eleven skal vise vurderingsevne og handlingskompetanse, samt mestre de situasjoner hvor togleder er sentral barriere.\\ \\ Eleven skal demonstrere gode ikke-tekniske ferdigheter.|
lp_tr/laereplan_for_utdanning_togledere.txt · Sist endret: 2024/04/25 11:57 av chrane