Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2018/07/02 15:31] ingrid_dale_bjordal [Innledning] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2018/07/05 08:40] ingrid_dale_bjordal [Innledning] |
||
---|---|---|---|
Linje 49: | Linje 49: | ||
==== Hovedmål for toglederutdanningen ==== | ==== Hovedmål for toglederutdanningen ==== | ||
- | Utdannelsen skal gi studenten gode kunnskaper, tekniske og ikke-tekniske ferdigheter og holdninger i rollen som togleder, evne til effektiv trafikkavvikling og evne til å vurdere risiko og konsekvenser samt god forståelse for jernbanevirksomhetenes rolle. Studenten | + | Utdannelsen skal gi studenten gode kunnskaper, tekniske og ikke-tekniske ferdigheter og holdninger i rollen som togleder, evne til effektiv trafikkavvikling og evne til å vurdere risiko og konsekvenser samt god forståelse for jernbanevirksomhetenes rolle. Studenten |
Etter endt utdanning kan studenten kunnskaper, ferdigheter og kompetanse konkretiseres i | Etter endt utdanning kan studenten kunnskaper, ferdigheter og kompetanse konkretiseres i | ||
Linje 97: | Linje 97: | ||
==== Kompetansekrav til opplæringspersonell og sensorer ==== | ==== Kompetansekrav til opplæringspersonell og sensorer ==== | ||
- | Kompetansekrav til opplæringspersonell som skal gi teoriundervisning og være sensor ved Toglederutdanningen er beskrevet under funksjonene Opplæringspersonell (FO-1290), Instruktør(FO-1289) og sensor(FO-1288) i Agresso | + | Kompetansekrav til opplæringspersonell som skal gi teoriundervisning og være sensor ved Toglederutdanningen er beskrevet under funksjonene Opplæringspersonell (FO-1290) og sensor(FO-1288) i Agresso |
===== Prinsipper for prøving / sertifisering ===== | ===== Prinsipper for prøving / sertifisering ===== |