Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/04/29 07:51] ingrid_dale_bjordal [Prinsipper for prøving / sertifisering] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/04/29 08:21] ingrid_dale_bjordal [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
||
---|---|---|---|
Linje 143: | Linje 143: | ||
¨ | ¨ | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | ^ Eksamen | + | ^ Eksamen |
- | | Toglederprøven: | + | | Toglederprøven: |
- | | Avsluttende skriftlig eksamen: | + | | Avsluttende skriftlig eksamen: |
- | | Avsluttende praktisk eksamen: | + | | Avsluttende praktisk eksamen: |
- | | Fjernstyringsprøven: | + | | Fjernstyringsprøven: |
Linje 243: | Linje 243: | ||
- | Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som Kunde og trafikkdivisjonen forventer av en togleder. \\ Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togledere kan fremvise disse ferdighetene. | + | Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som Kunde og trafikkdivisjonen forventer av en togleder. \\ Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togledere kan fremvise disse ferdighetene. |
- | + | {{tablelayout? | |
- | + | ^ **Sammanhandling: | |
- | {{tablelayout? | + | | Uttale seg klart og tydelig |
- | ^ **Kommunikasjon | + | | ::: | ::: | |
- | | * Uttrykker seg kortfattet og tydelig | + | | ::: | ::: |
- | ^ **Situasjonsbevissthet og fremsynthet** | + | | ::: | ::: | |
- | | * Gjør gode prioriteringer | + | | ::: | ::: | |
- | ^ **Oppgavehåndtering og selvinnsikt** | + | | Forsikrer |
- | | * Er bevisst på og håndterer målkonflikter | + | | Tilby, be om og ta imot hjelp når situasjonen tilsier |
- | ^ **Toglederrollen, | + | | ::: | - Hjelper til ved behov | |
- | | * Anvender toglederrollens myndighet for å sikre at driften går som den skal. \\ * Opprettholder et optimalt autoritetsforhold | + | | ::: | - Ber om hjelp når det er behov |
- | + | ||
- | + |