Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/04/29 08:13] ingrid_dale_bjordal [Tabell] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/04/29 08:20] ingrid_dale_bjordal [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
||
---|---|---|---|
Linje 245: | Linje 245: | ||
Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som Kunde og trafikkdivisjonen forventer av en togleder. \\ Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togledere kan fremvise disse ferdighetene. | Dette er en oversikt over de ikke-tekniske ferdighetene som Kunde og trafikkdivisjonen forventer av en togleder. \\ Atferds indikatorer (kulepunktene) er eksempler på hvordan togledere kan fremvise disse ferdighetene. | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | ^ **Sammanhandling: | + | ^ **Sammanhandling: |
- | | Uttale seg klart og tydelig | + | | Uttale seg klart og tydelig |
+ | | ::: | - Sier og gjør ting på en slik måte at det ikke kan misforståes | ||
+ | | ::: | - Ryddig overføring av oppgaver og ansvar ved vaktavløsning | ||
+ | | ::: | - Har en god og naturlig tone med sine kolleger | ||
+ | | ::: | - Er høflig, behersket og korrekt i kontakt med andre | | ||
+ | | Forsikrer seg om at andre har forstått ved å utføre tilbakelesning med kontroll | ||
+ | |Tilby, be om og ta imot hjelp når situasjonen tilsier det | - Holder øye med og kryssjekker andres handlinger | ||
+ | | ::: | - Hjelper til ved behov | | ||
+ | | ::: | - Ber om hjelp når det er behov |