Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/09/06 11:19] ingrid_dale_bjordal [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/09/06 11:26] ingrid_dale_bjordal [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
||
---|---|---|---|
Linje 244: | Linje 244: | ||
^ **Kommunikasjon og teamarbeid** | ^ **Kommunikasjon og teamarbeid** | ||
- | | • Uttrykker seg kortfattet og tydelig \\ • Sier og gjør ting på en slik måte at det ikke kan misforstås \\ • Forsikrer seg om at andre har forstått ved å lese tilbake og kontrollere (readback/ hearback). \\ • Deler informasjon med andre, spesielt før/ifm krevende operasjoner \\ • Videreformidler | + | | • Uttrykker seg kortfattet og tydelig \\ • Sier og gjør ting på en slik måte at det ikke kan misforstås \\ • Forsikrer seg om at andre har forstått ved å lese tilbake og kontrollere (readback/ hearback). |
| ::: | | | ::: | | ||
| ::: | | | ::: | | ||
Linje 270: | Linje 270: | ||
| ::: | | | ::: | | ||
| ::: | | | ::: | | ||
- | ^ Lederskap ^ | + | ^ Lederskap |
- | |• Anvender rollens myndighet for å sikre at driften går som den skal \\ | | + | | • Anvender rollens myndighet for å sikre at driften går som den skal \\ • Opprettholder en optimal autoritetsgradient \\ • Gir klart og tydelig uttrykk for bekymringer vedrørende sikkerhet \\ • Griper inn når det er “påkrevd” \\ • Stoler på seg selv og egne beslutninger \\ • Etterlever relevant regelverk og prosedyrer |
- | |• Opprettholder en optimal autoritetsgradient \\ | | + | | ::: | |
- | |• Gir klart og tydelig uttrykk for bekymringer vedrørende sikkerhet \\ | | + | | ::: | |
- | |• Griper inn når det er “påkrevd” \\ | | + | | ::: | |
- | |• Stoler på seg selv og egne beslutninger \\ | | + | | ::: | |
- | |• Etterlever relevant regelverk og prosedyrer | + | | ::: | |
- | |• Gir klare og utvetydige instruksjoner | + | | ::: |